-A megszokott ízek, például a zselés mellett igazi kuriózum, például marcipános aszalt szilvás szaloncukor is készül, minőségi és kizárólag természetes alapanyagokból. Nincsenek mesterséges aromák, ízesítők, ízfokozók, adalékanyagok, s a öt éve transzzsírokat sem használunk – fogalmazott Faluhelyi Ferenc ügyvezető, akitől megtudtuk: a Lissé Édességgyár tíz esztendeje, 2005-ben hat dolgozóval kezdte meg működését, s az indulás óta teljes mértékben magyar tulajdonú a cég. Az egy évtized alatt nagy fejlesztéseket hajtottak végre, ez megmutatkozott a gépészetben, a munkaerő növekedésében, s a termékskálában egyaránt. - Jelenleg közel hatvan főt foglalkoztatunk, s nemrég új gépeket is beszereztünk. A termékek? Nos, marcipánosokkal kezdtünk, s bár ízek tekintetében közben voltak bizonyos kalandozások, az élet és az igények bebizonyították, hogy igazán a marcipános és a rumos-kakaós termékek a legkedveltebbek. A skála azonban e keretek között is bővült, 2008-ban kifejlesztettük a fehér kókusz rudat. Közben a cégünk filozófiája megerősödött abban a tekintetben, hogy nem a mennyiség, hanem a minőség az elsődleges. Ennek megfelelően dolgozunk, törekedve arra, hogy megfelelő legyen az ár-érték arány, amit a hazai és a külföldi piacon is tartani tudjunk. A Lissé termékek ugyanis több hazai áruházlánc üzleteiben megtalálhatók, de Európa számos országában, illetve az USA-ban is találkozhatnak velük a vásárlók. Márpedig ez egy kis cég esetében hatalmas eredmény. Ahogy az is, hogy második alkalommal nyerték el a Magyar Termék Nagydíjat. Tavaly a cég elsődleges terméke, a kókuszrúd volt a „kitüntetett”, idén pedig az étcsokoládés szaloncukor család került a „dobogó legfelső fokára”.-Számunkra, a kollektívánknak nagyon fontos ez az elismerés, igazolja, hogy jó úton járunk. A marketingértéke mellett a vevőink és a beszállítóink tekintetében is látom az előnyeit.
Sorolni is nehéz a finomságokat, van közöttük zselés, kókuszos, kekszes, rumos kakaós, marcipános aszalt szilvás és sárgabarackos. A Keszthelyi Televízió HÉT SZÍV VIRÁG című gyermekműsorának résztvevői például imádják a Lissé termékeket. Az ügyvezető azt mondja, számára minden termék kedves, de a marcipán „vonal” a gyengéje, ahogy sokaknak. Tehát ezt a „részt” szeretnék tovább erősíteni.-A hazai szaloncukor piac körülbelül négyezer tonnát jelent szezononként (érdekesség, hogy ennek hatvan százaléka zselés, tehát ez a legkedveltebb) – folytatta Faluhelyi Ferenc. – Mi naponta 4-5 tonnát készítünk, a szaloncukor gyártását már júliusban elkezdtük. Decemberig várhatóan mintegy tizenöt tonna minőségi marcipánt és harminc tonna belga csokit használunk fel. Ez meglehetősen nagy munkát jelent számunkra.
Ez azt is jelenti, hogy további – akár 10-12 - dolgozót alkalmaznának, ám sajnos e tekintetben gondjaik vannak: sem helyben, sem a környéken nem találnak megfelelő munkaerőt. Pedig a cégnél összetartó a kollektíva, s minden szempontból megbecsülik azokat, akik jól és szorgalmasan dolgoznak…