Színes virágok tömkelege közül választhatnak a vásárlók ebben a keszthelyi kertészetben. A különböző szegfűk mellett többek között pistikét, pünkösdi rózsát és petúniát is találhatnak az érdeklődők. Mind magyar termelő terméke. A kertek és a balkonok virágosítására megfelelő növények iránt egyre nagyobb a kereslet, valamint többen érdeklődnek a palánták és a saját fűszerkert kialakítása iránt is.
„Remélhetőleg az emberek felismerték, hogy a saját kertjükben nevelt zöldségeknek teljesen más íze van, mint a boltok polcairól leemelt zöldségeknek. Talán a legszembetűnőbb az ízérzékelés a paradicsomban. Teljesen más egy kertből leszedett paradicsomnak az íze, mint a boltban kaphatónak. Illetve talán annak is köszönhető, hogy mi is számtalanszor felhívtuk a figyelmet, hogy nem kell elkeseredni annak sem, aki emeletes házban, panelben lakik, bárhol lehet kertészkedni, akár egy ablakpárkányon is vagy teraszon. Nagyon sok növény van, amit ott is lehet edényben tartani és élvezhetjük akár a fűszernövényeket, akár a virágok illatát.” - ismertette Paulinné Bukovics Mariann kertészmérnök.
Hozzátette, leginkább a paprika, a paradicsom és az uborkapalánták iránt nőtt meg a kereslet, de sokan választanak metélőhagymát és epret is. A fűszernövények közül a bazsalikom, a kakukkfű, illetve a levendula is népszerű. A kertészmérnök elmondta, a személyes találkozások során több tanácsot is tudnak adni az érdeklődőknek, hogy melyik növény milyen földet, illetve tápanyagot igényel, ezzel segítve a növénytermesztés sikerét. Bár a kertészeti ágazatot is megviselte a koronavírus-járvány, pozitívuma is van a kialakult helyzetnek, ugyanis olyanok is érdeklődtek a kertészkedés iránt, akik korábban ezzel nem foglalkoztak.
„Hál’ Istennek olyanok is próbálkoztak, hiszen ez olyan, mint a biciklizés, elrontani nem lehet, csak maximum egy picit az ember tovább próbálkozik vele. Meg maga a sikerélmény. Szerintem az embereknek az nagyon fontos volt, hogy ugye kevesebb volt az interakció más emberekkel és amikor egy növényt megfelelően gondozunk, az virágzik, terem, tehát ez is egy jó érzéssel tölti el az embert. Tehát innentől fogva van egy pszichés hatása is a kertészkedésnek.”
Ezzel a videóval indított kampányt a dísznövényvásárlás ösztönzésére az Agrármarketing Centrum összefogva az Agárminisztériummal és a Magyar Díszkertek Szakmaközi Szervezetével. A felhívás célja, hogy virágvásárlással mentsenek meg munkahelyeket az ágazatban. A kertészetekben ugyanis magyar termelők árui közül választhatnak az érdeklődők, de nem elhanyagolható az sem, hogy a megtermelt dísznövények jelentős része az optimális ültetési időszak elmúltával eladhatatlanná válik.
Lendvai Bianka - Keszthelyi TV