Az ÉletMentő applikáció januári megjelenése óta csaknem fél millióan töltötték le az alkalmazást és mintegy 2500-an kértek azon keresztül segítséget. A Vodafone Alapítvány az Országos Mentőszolgálattal közösen folyamatosan fejleszti az applikációt, most egy chatbotot alakítottak ki. Ez segítséget nyújt a használathoz, de kérdezz-felelek formában az elsősegélynyújtást is segíti. Az újítások a vízimentők munkájához is hozzájárulnak, a hatékonyságot növelik azok a táblagépek is, amelyet az OMSZ adott a vízimentőknek.
„A telefonnak a helyzetmeghatározó képességének köszönhető az, hogy kapunk egy GPS koordinátát. Ezt a koordinátát továbbítja az alkalmazás. Az alkalmazás információi bejutnak az Országos Mentőszolgálathoz, és onnan kapjuk meg digitálisan a tabletre gyakorlatilag a feladatot. Ezekből az adatokból tudunk nagyon hatékonyan, sokkal gyorsabban a helyszínre érkezni, illetve a beteg ellátásában pedig mindent, amit rögzíteni kell, azt nem papír alapon kell csinálni, hanem egy tabletnek a segítségével.” - tájékoztatott Bagyó Sándor, a Vzimentők Magyarországi Szakszolgálatának elnöke.
Az alkalmazás újdonságairól sajtótájékoztató keretein belül számoltak be Balatonfüreden. Az Országos Mentőszolgálat főigazgatója elmondta, az elmúlt években rengeteg lépést tettek a 21. századi mentés alapjainak megteremtésére. Dr. Csató Gábor kiemelte, az egyre jobban fejlődő technológia lehetőséget ad a minél hatékonyabb életmentésre.
„Azt gondoltuk, hogy az a digitális út, amin elindultunk néhány évvel ezelőtt, azt folytatni kell, és a vízimentőket is be kell vonni ebbe a munkába. Évek óta nagyon jó a kapcsolatunk velük, de eddig papír alapú dokumentációjuk volt, és mi adtuk számukra a riasztásokat. Ez egy olyan lépés számunkra, ahol gyakorlatilag a telefon megnyomásával és az ÉletMentő applikáció segélyhívó gombjának a megnyomásával már egyenesen ki tud kötni az információ a vízimentők tabletjén.” - emelte ki az OMSZ főigazgatója.
A sajtótájékoztatón a Vodafone Magyarország vezérigazgató-helyettese bejelentette, hogy csütörtökön Siófokon felkapcsolták az 5G hálózat bázisállomásait, így ott már elérhető az újgenerációs mobilhálózat. Dr. Budai J. Gergő hozzátette, a közeljövőben várhatóan több balatoni településen is elérhetővé válik ez a technológia.
„Balatonfüreden is ezt pár héten belül meg fogjuk tenni. Várjuk a szeptembert, amikor a Nemzeti Hírközlési és Média Hatóság a rendelkezésünkre fogja bocsátani a 700mHz-es frekvenciát, és itt már készítjük fel a bázisállomásainkat ennek a fogadására. Vélhetően szeptember végéig a Balaton felületén, vízfelületen is, illetve a part mentén mindenhol elérhetővé válik az 5G szolgáltatás.” - tájékoztatott a vezérigazgató-helyettes.
A vezérigazgató-helyettes elmondta, a Vodafone mindig élen járt a legújabb hálózatok fejlesztésében. Ennek köszönhetően a hazai szolgáltatók közül a Vodafone volt az első, amely már 2019-ben elérhetővé tette az 5G szolgáltatást.
Regman Karola - Keszthelyi TV