Kihívások egész sorával szerezhetnek pontokat azok, akik letöltik a Hello Keszthely applikációt. Az alkalmazás nem csak az itt lakókat, hanem az ide érkező turistákat is kiszolgálja. Elsődleges cél a közösségépítés. Az app nagy népszerűségnek örvend.
„Ezt az applikációt azért használjuk elsősorban, mert várjuk azt, hogy ez tovább fejlődjön és híreket, információkat is kapjunk rajta, majdnem ilyen teszt szempontból. Ez egy idönkből kitelő, játékos időtöltés, amit az ember egy kicsit élvez is, hogy most itt kaptunk pontot, ott kaptunk pontot. Reméljük, hogy a későbbiekben hasznos dolgokra is tudjuk majd fordítani.” - mondta egy felhasználó, Kayser Miklós.
A Hello Keszthely applikáció a tervek szerint egy városkártya lett volna. Azonban egy helyi webfejlesztő céggel együttműködve az önkormányzat úgy döntött, hogy a 21. században célszerűbb a digitális térben megjelenni. Közel egy éves működés után a szakma is elismerte az alkalmazást.
„A Hello Keszthely azért egy nagy szakmai dicsőség nekünk, és úgy gondolom, a városnak is, mert alapvetően fődíjat is nyert. A fődíj azt jelenti, hogy fogják az össze kategóriában a legjobb munkát, és újra megversenyeztetik őket, és összességében a legjobb munkának ezt ítélték meg. Ezen kívül az Év Kreatív Megoldásával azt díjazták, hogy egy innovatív, kreatív megoldás készült az összes többi munkában most.” - tájékoztatott Tóthi Attila webfejlesztő.
A Hello Keszthely nem csak egy alkalmazás, hanem a város új, közösségi márkája. A brand célja a Balaton-parti település turizmusának erősítése az online térben. Létrehoztak egy facebook oldalt is, amelyen fotókat, aktuális információkat, programlehetőségeket osztanak meg az érdeklődőkkel.
„Az volt a célunk, hogy Keszthelyt erősíteni tudjuk a digitális térben, és azt gondolom, hogy ez meg is történt. Ennek az első állomása a Hello Keszthely turisztikai facebook oldal volt, amely mára már több mint 22 ezer követővel és egy rendkívül aktív csoporttal is rendelkezik, közel 7000 tagot számlál. Ennek a folyamatnak egy nagyon fontos mérföldköve a Hello Keszthely applikáció, talán az eddigi legfontosabb mérföldköve.” - emelte ki Kovács Szabolcs turisztikai tanácsadó.
A digitális fejlesztés azonban nem áll meg – hangzott el az alkalmazás sajtótájékoztatóján. A tervek szerint megújul a keszthely.hu honlap is. Ez stílusában és működésében az applikációhoz igazodik majd, így az online megjelenések egységes arculatot kapnak. A jövőben fejlesztik az alkalmazást is.
„Különbözőszolgáltatásokat, saját vagy külső vállalkozók szolgáltatásait is bevonjuk ebbe. Egyrészt saját házunk táján ha körülnézünk, akkor nagy hiány, hogy a programokat, eseményeket nem tudják időben a városlakók, ezeket szeretnénk mindenképpen hirdetni az ő körükben. Sőt, meg tudjuk azt is csinálni, hogy érdeklődési körnek megfelelően.” - hangsúlyozta Vozár Péterné, Keszthely alpolgármestere.
Az önkormányzat célja, hogy minél több helyi vállalkozót, civil szervezetet vagy közszolgáltatót bevonjon az alkalmazásba. Szeretnék segíteni a felhasználókat is. Ezért március 2-án a Fejér György Városi Könyvtárban interaktív betanuló előadást tartanak az érdeklődőknek.
Regman Karola - Keszthelyi TV