Ajánlott hírek
Ajánlott címkék
Egyéb tartalmak
.
oldal
/
kezdőlap / Híreink / Közélet / 250 km/h, 47 fokos dőlésszög - itt fognak repeszteni a tesztautók
2024. júl. 10. szerda | Zalaegerszeg
250 km/h, 47 fokos dőlésszög - itt fognak repeszteni a tesztautók
Látványos szakaszához ért az ovális pálya kivitelezése a zalaegerszegi ZalaZONE Járműipari Tesztpályán. Az építkezésen egy olyan különleges gép is dolgozik, amelyből csak kettő van a világon. Ez a fejlesztés továbbnöveli majd a nemzetközi szinten egyedülálló zalaegerszegi járműipari tesztpálya hírnevét

A felület a nagy sebességgel közlekedő autókon végzett méréseket teszi majd lehetővé. Ehhez a kanyarokat 47 fokos dőlésszögben kell kialakítani, hogy az autók lassítás nélkül tudjanak haladni. 

„Fölmegy a falra, és akkor ott szépen 250-el körbe-körbe. Ennek a felületnek a kialakításához speciális eszköz kell, ez látható itt mögöttem, ebből itt Európában egy darab van. Le tudja követni a pálya ívét, a geometriáját betápláltuk a számítógépbe, és maga állítja egyébként" - magyarázta Palkovics László, az Autóipari Próbapálya Zala Kft. ügyvezető-igazgatója. 

A 4600 méteres pálya betonozását és aszfaltozását a meredek szakaszokon csak ezzel, az úgynevezett híd finisherrel csinálják. Német szakemberek dolgoznak vele Zalaegerszegen. Európában az összes oválpályát ezzel a harminc éve folyamatosan fejlesztés alatt álló monstrummal építették meg. Az északi és déli kanyar összesen csaknem három kilométer hosszú.

Vigh László országgyűlési képviselő: „Ez azt jelenti, hogy a két végén mintegy másfél kilométeres kanyar található. Olyan speciális tesztek lesznek itt elvégezve, amelyeket Közép-Európában máshol nem lehet megcsinálni. Ez a legmodernebb lesz, amit most építünk. Az ide jövő cégek kérték ennek a lehetőségét, és ezért szeretnénk megvalósítani."

Az oválpálya szerepe, hogy korlátlan ideig tudjanak gyorsan menni rajta, ami a különböző stabilitásvizsgálatok mellett a motor tesztelése szempontjából is fontos. 

Hamar Zoltán, az AVL ZalaZONE ügyvezetője:  „Nagyon sokszor a jármű motorjának, sebességváltójának a maximális terhelési tesztelésére is szolgál. Nagy sebességnél lehet csak olyan terhelést elérni, ahol maximális teljesítménnyel üzemel a motor, amely a motort, a sebességváltót és az egész hajtásláncot is igénybe veszi."

Ezzel a csúcstechnológiájú géppel először építenek Magyarországon. A híd finisher kutatási témaként is szolgál az építőmérnök hallgatóknak. A befektetők várhatóan jövőre már birtokba vehetik ezt a szakaszt is. 

Hársfalvi Ákos - Keszthelyi TV

forrás: Zalaegerszegi TV

| 2019. máj. 20. hétfő 16:45 | Zalaegerszeg
Orbán Viktor szerint európai kisugárzása is lehet a járműipari tesztpályának.
| 2023. szep. 27. szerda 16:37 | Keszthely
Három és fél hónap alatt átlagban napi 82 bérlést regisztrált Keszthelyen az üzemeltető cég.
| 2021. már. 24. szerda 15:03 | Keszthely
8000-nél több kárbejelentés érkezett 2020-ban az alkalmazáson keresztül.
| 2020. szep. 16. szerda 14:18 | Keszthely
A városvezetés kiemelt figyelmet kíván fordítani a település rendezettségére.
| 2020. ápr. 2. csütörtök 16:11 | Keszthely
A Balatonon száguldozó vízi járművek ellen kezdett aláírásgyűjtésbe a Nők a Balatonért Egyesület.
00:00
Képújság
06:00
Hargita TV
06:21
06:23
Kukkantó
06:46
Savaria Filmfesztivál
07:00
Híradó
07:45
Balasport 2024
08:15
Diagnózis
08:54
Savaria Filmfesztivál
09:00
Hargita TV
Cím:
8360 Keszthely, Kossuth L. u. 45.
Telefon: 06 83 / 320 200
Mobil: 06 30 / 427 7341
 
Weboldalunkon cookie-kat (sütiket) használunk, hogy személyre szóló szolgáltatást nyújthassunk számodra.