A tesztpálya működésének indítását jelző gombot Orbán Viktor miniszterelnök, Palkovics László innovációs és technológiai miniszter, valamint Hári András, a tesztpálya ügyvezetője közösen nyomták meg. A 265 hektáros területen elkészült a két kilométeres kezelhetőségi pályán a menetstabilizálást, a kormány- és fékrendszert vagy a sávtartó funkciókat tesztelik.Elkészült a smart city, az okosváros első öthektáros területe, ami városi környezetet imitáló körülményeket biztosít.A beruházás forrásait a költségvetés biztosította 45 milliárd forintból.
A járműipari tesztpályáról szólva Orbán Viktor úgy fogalmazott: Zalaegerszeg nagyon jó fekvése és Palkovics László miniszter lobbijának köszönhetően került ide a tesztpálya.
„A tervek azok nagyravágyóbbak annál sem, mint hogy mindössze Zalaegerszeg és környéke fejlődjön itt. Azt gondoljuk, hogy ennek a beruházásnak a vonzáskörzete nem csak Magyarországra, hanem az egész régióra kiterjed, sőt próbáltam megnézni, hogy Európában hol találhatóak hasonló tesztpályák, s azt kell mondanom, bár vannak, kétség kvíül tesztpályák, de azok mind korábban épültek, következésképpen a technológiának egy különböző szintjét képviselik. Ezért egyáltalán nem elrugaszkodás a valóságtól és nem nagyképűség, ha azt mondjuk, hogy nem csak regionális, de talán még európai kisugárzása is lehet ennek a beruházásnak” - mondta beszédében Orbán Viktor.
Magyarország miniszterelnöke hozzátette, ma hazánkban 620 járműipari vállalat van jelen, a világ 20 legmeghatározóbb járműgyártója és járműipari beszállítója közül 15-nek gyára működik az országban.
A járműipari tesztpályához szorosan kapcsolódik az épülő M76-os út. Zala megye legnagyobb, 170 milliárd forintos beruházása az M7-es autópályát köti össze a megyeszékhelyen fekvő tesztpályával. Egyedülálló módon már az okosút alkalmas lesz a járművek tesztelésére. A gyorsforgalmi út beruházása a terveknek megfelelően halad, jelenleg az M7-es autópálya és Fenékpuszta között, illetve Alsónemesapátinál zajlik a kivitelezés.Az M7-es autópálya és Fenékpuszta közötti első szakaszon két körforgalmú csomópont, hat felüljáró valamit egy fel- és lehajtó ág épül. A kivitelezés nettó értéke az első szakasz esetében 21,6 milliárd forint. Az út első szakasza és a tesztpálya második üteme 2020-ig készül el.
Hársfalvi Ákos - Keszthelyi TV