Még gyalog sem lenne egyszerű felmászni ezeken a szinte merőleges területeken, a triálmotorosok viszont könnyedén győzik le az akadályt. A látszat viszont csal, ahhoz, hogy ez sikerüljön, rengeteget gyakorolnak. Csizmazia Barnabás nagyon korán kezdte a triálozást, aminek meg is lett a gyümölcse.
„Nekem ez 5 éves koromban kezdődött. Apukám az régóta terepmotorozott, tőle jött ez a szerelem. Most 16 éves vagyok, úgyhogy már 11 éve csinálom ezt a sportot. Ez volt ugye a hazai harmadik forduló, mind a hármon részt vettem, eddig úgy néz ki, hogy magyar bajnok leszek. Ebben az évben nagyon sok külföldi versenyen is részt vettem, azokon is viszonylag eredményesen szerepeltem.”
Az ország számos pontjáról érkeztek motorosok, hogy rátermettségüket bizonyítsák. A versenyzők három kategóriában indulhattak. A motorosok között olyanok is akadtak, aki nem a triállal kezdték ezt a hobbit, de állításuk szerint gyorsan kedvet lehet hozzá kapni.
„Én előtte kb. 10 évig keményen enduroztam és egy triálbemutató alkalmával nagyon megtetszett ez a finom mozgásos motorkezelés, úgyhogy onnantól kezdve ez lett a nagy szerelem.” - mondta el Csizmazia Botond.
A gyenesdiási megmérettetés a bajnokság harmadik fordulója volt Szeged és Tokod után. A Magyar Motorsport Szövetség célja, hogy népszerűsítse a sportágat a versenyekkel, hiszen még mindig kevesen ismerik a triálmotorokat.
„A triálnak egyfajta ilyen egyensúlyérzékhez kötött feladata van. Talán azt elmondanám, hogy az egyetlen olyan motorsport szakág, ahol nincs sebesség. Tehát nem a sebesség a döntő, inkább így fogalmaznék, hanem az ügyesség, a gáz-fék-kuplungnak a harmóniája. És az, hogy ezt lehetőség szerint szinte állva viszi végbe a versenyző az adott pályákon, nagyon komoly sziklák, lemenések és ebből adódóan az ülés csak zavarná őket.” - ismertette Hermann Henrik.
A magyar bajnokságot végül Csizmazia Barnabás nyerte meg. Ezüstérmes lett Farkas Zoltán, míg a dobogó harmadik fokára Farkas Attila léphetett.
Lendvai Bianka - Keszthelyi TV