A Szentháromság szobor előtt gyülekeztek a verseny szervezői, hogy időben ellenőrizhessék a résztvevőket. A mezőny 10 órakor indult Budaörsről. Az első autó pontosan délben érkezett meg, de nem sokkal lemaradva a második is befutott.
„Jól állunk még, úgyhogy most rohanunk tovább. Reméljük még találunk szabad töltőt. Úgyhogy majd meglátjuk. Egyre izgalmasabb lesz, ahogy haladunk előre.” - osztotta meg Szita Bálint versenyző.
Szabály volt, hogy minden autóban folyamatosan 20 fokra kellett fűteni automata üzemmódban, valamint a gumikat a gyárilag előírt légnyomásra kellett állítani. Ezeket a helyszínen le is ellenőrizték.
„Célja Isten igazából az, hogy a nagyközönség meg tudja nézni azt, hogy melyik autóval milyen lehetőségekkel tudnak közlekedni. És mindemellett még hát szeretnénk elérni azt, hogy Keszthelyen a zöldrendszámos autókkal ingyenesen lehessen parkolni, valamint nagyon-nagyon örülnénk neki, mint a verseny most itt mutatja, hogy Keszthelyen ez az egyetlen egy villámtöltési lehetőség kevés.” - ismertette Szabó András a Villanyautósok Baráti Társaságának keszthelyi vezetője.
Az autósoknak nem volt egyszerű a dolguk, többen el is tévedtek útközben. De nehezítette a versenyt az is, hogy előre nem látható akadályokba ütköztek a versenyzők.
„A DC villámtöltőkre most 5 autóval érkeztünk meg Budapestről, Budaörsről. Mi azt vártuk, hogy az autók közti különbségek miatt jobban szétszóródik a mezőny, de sajnos Keszthelyen összecsúsztunk. Ugyanis Székesfehérvártól az egyetlen töltő, ahol tölteni tudtunk volna Balatonkeresztúri lehajtónál, balatonkeresztúri pihenőnél az M7-es autópályán jelenleg nem működik.” - mondta el Szűcs Gábor versenyző.
Keszthely után Szombathelyen, Csornán és Győrben is meg kellet állniuk az autósoknak. Az első helyezett végül 7 óra 38 perc alatt teljesítette a Budapestig tartó távot.
Lendvai Bianka - Keszthelyi TV