Ütemre villognak a fényszórók és nyílnak az ajtai ennek a Teslának. Egy madár szárnyalását imitálja a kocsi. A program egyik különlegessége ez a Porsche Taycan volt. 598 lóerő hajtja a járművet, 3,7 másodperc alatt gyorsul fel álló helyzetből 100 km/h-s sebességre. A tulajdonosnak előtte egy Teslája is volt, de egy Porsche 911-esről váltott erre a modellre.
Bognár János tulajdonos: „Júliusban érkezett meg, másfél év várakozás után. Ez a GTS eléggé nehezen hozzáférhető modell volt. Ezt sweetspot-nak mondják, nem tudom, magyarul ez az édes középpont vagy valami ilyesmi, a modellpaletta közepén van és valóban különleges modell, mert talán ez a legsportosabbra hangolt autó és ár/érték arányban is, ha lehet azt mondani ebben az árkategóriában, hogy egész jó.”
2018-as indulásakor negyven autós vett részt a keszthelyi találkozón, azóta volt olyan év, hogy meghaladta a kettőszázat a regisztráltak száma. A szervezők tapasztalata, hogy a hely varázsa és a jó közösség csábítja Keszthelyre a villanyautósokat. Magyarországon ez az egyetlen modell van ebből a limitált kiadású Hondából. A tulajdonosa Marcaliból jött el vele Keszthelyre.
„220 kilométert tud megtenni egy töltéssel. Az az igazság, hogy mi már autóztunk vele 248 kilométert is egy töltéssel, igaz hogy szigorúan betartva az 50/90-es átlagot. Eddig az a tapasztalatunk, hogy nagyon klassz, nagyon imádjuk és a másik az, hogy pénztárcakímélő is” - nyilatkozta Csordás Attila, az autó tulajdonosa.
Egy felmérés szerint a korábbi 33 százalék helyett csak minden ötödik magyar vásárolna villanyautót. A hatósági áras benzin és a rezsinövelés mellett is jobban megéri az elektromos hajtás – vélekednek az általunk megkérdezett tulajdonosok. Többségük kertes házban él és napelem termeli neki az energiát. Kellő napsütésnél a költség nulla forint. Túlfogyasztás esetén is átlag 1400 forintba kerül 100 kilométerre elegendő villany megvásárlása.
Szabó András, a találkozó szervezője: „Ha a közkutakat nézzük, ott se annyira veszélyes. Az emberek ezekkel az autókkal már jó párszáz kilométert meg tudnak tenni. Ez azt jelenti, hogy nagy többségében otthon tud tölteni, tehát kedvezményes költségekkel. Azt az egy-két töltési lehetőséget, amit a hosszabb utaknál be kell iktatni, az sem olyan drága. Nagyjából ott jön ki az, mint hogy ha egy fosszilis autót tankolna benzinnel vagy gázolajjal.”
Az Európai Autógyártók Szövetségének adatai szerint 2022 második negyedévében az EU országokban már több hibrid autót helyeztek üzembe, mint dízelt. 2019-ben még csak a vásárlók 2,4%-a vett villanyautót, idén pedig már 10%-ra nőtt a villanyautók részesedése.
Hársfalvi Ákos - Keszthelyi TV