A Fisker Karmát egy dán tervező álmodta meg. Az európai gyárból a tengerentúlra is szállítanak ebből a négyüléses autóból. A 1350 Nm-es nyomatékhoz 406 lóerő társul, 5,5 másodperc alatt gyorsul 100 kilométer/órás sebességre. Elektromos meghajtással 80-85 kilométert, egy tank benzinnel még 460 kilométert tud megtenni. Az autóra szerelt napelemek biztosítják a fűtés, a rádió és az utastér más elektromos berendezéseinek energiáját. Tulajdonosa Balatonfüredről jött el a találkozóra. Csáki Attila mindenhol nagy érdeklődést tapasztal autója iránt:
„A formájából ítélve majdnem mindenki utána fordul. Elég nehéz vele közlekedni, mert ha leparkol az ember, akkor rögtön kérdezősködnek, hogy milyen autó, még nem láttunk ilyet. Kevés van az országban, úgy tudom, hogy hat darab van az országban belőle.”
A Fisker Karmánál is ritkább ez a Romet autó. Az országban mindössze egy darab található meg a nagy múltú márkát képviselő járműből. Ezt a Hyundayt taxizásra használja tulajdonosa Zalaegerszegen. Egy átlagos villanyautó 80 és 150 kilométer közötti távra képes, míg ez a típus egy töltéssel akár 250 kilométert is képes haladni. Tulajdonosa úgy véli, hogy sokkal gazdaságosabb neki és a városnak is egy ilyen autó használata.
„Zalaegerszegen szerencsére van két villámtöltő, abból én csak az egyiket tudom használni a csatlakozási lehetőségek miatt, viszont az nagyon jól működik. Tehát a város szinte ajándékba ad nekem azért áramot, hogy én nem szennyezem a várost” - mondta el Nagyfi Ferenc.
Elektromos autók tulajdonosai a fővárosban rendszeresen találkoznak. A szervezőtől megtudtuk, hogy a Nyugat-Dunántúlon kevés az ilyen találkozó, Zala megyében pedig eddig nem is volt ilyen. A Festetics kastély parkjába Budapestről és Szombathelyről is érkeztek az autótulajdonosok. Nagy volt az érdeklődés a tulajdonosok és a parkban sétáló érdeklődők részéről is. Az ilyen programok elsődleges célja az eszmecsere. A környékbeli autósoktól megtudtuk, hogy a meglévő gyorstöltők mellett nagy szükség lenne villámtöltőre is, mellyel akár fél óra alatt feltöltődhetnek az e-autók akkumulátorai.
„Ami most itt nagy problémát okozott a szervezésbe, ez az elektromos autóknak a töltése. Attól függetlenül, hogy itt Keszthely környékén van egy-két töltő, sajnos ezek gyorstöltők, amik letelepítésre kerültek. Villámtöltőre lenne szükség, amibe remélem, hogy majd Keszthely is lép, tehát jelenleg az nincsen. Az ország átjárhatósága szempontjából erre nagyon nagy szükség lenne. Jelenleg Zalaegerszegen, Siófokon és Veszprémben található ebben a régióban” - nyilatkozta Szabó András, a találkozó szervezője.
A találkozót hagyományteremtő szándékkal szervezték meg. 22 tulajdonos hozta el járművét a keszthelyi programra.
Hársfalvi Ákos - Keszthelyi TV