A zalai borvidékre leginkább a kisebb pincészetek a jellemzőek. A legtöbb helyen inkább fehérszőlő található, melyekből jóízű nedűt tudnak a borászok készíteni. A zalai dombok adottságainak köszönhetően minőségi italt tudnak előállítani a szakemberek.
A Zalai Borút Egyesület 1999 óta közel 100 borosgazda munkáját segíti azzal, hogy népszerűsíti ennek a vidéknek a termékeit. Ezzel kapcsolatban különböző projektekbe kezdenek bele. Tavaly elindították többek között a Szőlőhegyi Pikniket.
„Három partnerrel jött létre összesen. Dobronak a szlovéniai partner, Zalakaros a másik partner és a Zalai Borút Egyesület az pedig a vezetőpartnere. A cél az volt, hogy ezzel a Szőlőhegyi Piknik című projekttel egy kicsit kitoljuk a szezont, ne kössük csak a nyári turizmusra az idegenforgalmat. És hát ezzel a borok népszerűsítését egész évre ki tudjuk tolni.” - ismertette Martincsevics István, a Zalai Borút Egyesület elnöke.
A projekthez tartozik egy új weboldal létrehozása is. A Pincenavigátorról sajtótájékoztató keretében számolt be a megvalósító Zalakarosi Turisztikai Nonprofit Kft. ügyvezetője, Kovács Szabolcs. Mint elhangzott, ez a honlap nem csak egyszerűen összegyűjti a pincészeteket, azokat személyes történetek alapján hozza közelebb a látogatókhoz.
„Ez egy eszközfüggetlen webalkalmazás, amely a felhasználóknak segít, hogy játékos túrákon, digitalizált túraútvonalakon fedezék fel a térségünket, a zalakarosi, a zalai, de akár a dobronaki attrakciókkal karöltve. Különböző extra információk, borrendszer, egy speciális kártyarendszer és különböző kedvezmények segítik ők ebben.”
A fejlesztésről Novák Ferenc, Zalakaros polgármestere elmondta, nem csak egy marketingfogásról van szó, hiszen különleges borászok vannak a térségben, akiket egy csokorba szedve ismerhetnek meg az érdeklődők.
A sajtótájékoztató keretében közös szőlőmetszésre is invitálták a megjelenteket. Az eseményen Gál Zsombor, a Magyar Turisztikai Ügynökség bormarketingért felelős vezető szakértője elmondta, az MTÜ tavaly hasonló honlapot hozott létre, így a kettő kapcsolódhat is egymáshoz.
„Látszik, hogy egyrészről a borászatoknak is van igényük ilyen alkalmazásokra, másrészről a turisták, tehát magának a keresletnek is van igénye arra, hogy mindenki egy helyen legyen. És amikor megtervezi az utazását, akkor ne külön-külön kelljen a borászatokat felkeresnie, hanem ilyen eszközöknek a segítségével meg tudja tervezni.”
Az eseményen elhangzott, az alkalmazással minőségi szolgáltatókat tudnak eljuttatni az érdeklődőkhöz, így segítve a kisebb pincészetek népszerűsítését.
Lendvai Bianka - Keszthelyi TV