A keszthelyi piac leginkább a nyári időszakban népszerű, nem csak a helyiek, hanem nagyon sok turista is szívesen látogat el ide. Az árusok többsége szerdán és szombaton várja a vásárlókat, de vannak olyanok, akik a hét minden napján kínálják a portékáikat. Nagyon sokan évek óta rendszeresen visszajárnak a piacra, így nekik is van rálátásuk arra, hogy milyen fejlesztésekre lenne szükség.
„Szegedről érkeztünk, de azért töltünk itt időt Keszthelyen is, és járok piacra Szegeden is, itt is. Igazából azért jók ezek a piacok, mert az ember szeretne kistermelőtől vásárolni. Ki is lehet lőni, hogy ki az, aki az, ki az, aki nem. Itt ezek a szerdai napok, azért eléggé lagymatagok, és biztos, hogy valamifajta fejlesztés jót tenne még a környéknek is. Több árust ide lehetne csábítani, nyáron is egy komoly zöldség-gyümölcs piac biztos, hogy az itt lakó embereknek is emelné a komfortérzetét.” - mondta egy vásárló, Gál László.
Az önkormányzat tervei között is szerepel, hogy bővüljön az árukínálat. Ennek érdekében szeretnének együttműködni a LEADER egyesülettel. A szervezet nagyon sok kistermelőt fog össze, akik akár egy helyi termék boltban közösen kínálhatnák a portékáikat. A jelenlegi árusok részéről felmerült az igény egy szélvédett, részben fűthető vásárcsarnok építésére, ennek lehetőségét is vizsgálja a városvezetés. Emellett több más ötletet is megfogalmaztak az egyeztető fórumon.
„Reklámra, marketingre, propagandára kellene költeni, és azt gondolom, hogy az sem volna rossz, ha valaki mutatná ezt az irányt. Tehát akár egy megfelelő szakembert tudni megfizetni. Ebből, amit ki lehet hozni, az szerintem az, hogy több vásárlót a piacra. A fejlesztés, majd ha lesz több vásárló és több pénz, akkor odébb lesz, de a lényeg egy, hogy kitáblázva több helyen a városban, hogy merre van, merre található a piac, egyértelműbbé tenni, hirdetni.” - tette hozzá Ángyán József Attila zöldség-gyümölcs kereskedő.
Keszthely vezetésének is kiemelten fontos a piac, hiszen ez turisztikai szempontból is jelentős helyszín. Amennyiben sikeresen pályáznak a TOP Plusz programban, 180 millió forintot tudnak a piac fejlesztésére fordítani. Ebbe az összegbe mindenképp szeretnék beleépíteni az átfogó marketingstratégiát, de rendezvények megszervezése is tervben van.
„A keszthelyi piacnak nagyjából 12-13 évvel ezelőtt volt egy nagyobb ívű fejlesztése, viszont időszerűvé vált ezeket a fejlesztéseket felülvizsgálnunk. Összehívtuk a piaci vállalkozókat és a piaci termelőket, velük volt egy lakossági fórumunk. Nagyon sok értékes és hasznos ötletet mondtak el, amivel tovább tudnánk fejleszteni a keszthelyi piacot. Mindenképp szükség lenne egy termékfejlesztésre, és szükség lenne egy közös marketingre. Látjuk, hogy minden kisvárosnak megvan a saját, jó hírnevű piaca. Keszthelynek is egy nagyon jó hírű piaca volt, és ez az utóbbi időben sok-sok külsős esemény miatt egy kicsit megváltozott, és szeretnénk ezeket mi helyreállítani.” - tájékoztatott Biró Róbert, Keszthely Város Önkormányzatának kabinetvezetője.
A városvezetés szeretné felmérni a piacon vásárlók vásárlási szokásait, illetve várják az ötleteket is a fejlesztésekre vonatkozóan. Ennek érdekében kérdőívet állítottak össze, és kérik a lakosságot, hogy minél többen töltsék ki azt.
Regman Karola - Keszthelyi TV