Két hétre teljesen lezárják Magyarország leghosszabb hídját - három sarut kell kicserélni a Kőröshegyi völgyhídon. A nagy precizitást igénylő sarucsere során szükséges a teljes szerkezetet pár centiméterre megemelni a pillérektől, ezért a forgalmat el kell terelni. A 2007-ben épült és 1872 méter hosszú hídon ez lesz az első ilyen beavatkozás. A nyári vakációra tekintettel a munkát az iskolakezdés utánra ütemezték, a közlekedés legkisebb mértékű zavarása érdekében.
Szimicsku László, a Magyar Koncessziós Infrastruktúra Fejlesztő Zrt. kommunikációs igazgatója kérdésünkre elmondta: "Hogy el lehessen képzelni: egy ilyen saru nagyjából kétszer két méter a mérete, és nagyjából 10 tonna egy darab sarunak a súlya. Ebből a saruból van 38. Egy saru egyébként 4500 tonnányi terhet képes megemelni, tartani. Ez a hídpillér és a híd szerkezete között lévő elem, a saru, amiről beszélünk. A sarucsere az egy nagyon precíziós, nagy pontosságot igénylő munka."
Ezeket a hatalmas sarukat a híd hetven-nyolcvan méteres magasságából kiemelik, majd az előre legyártott új elemeket ugyanebbe a magasságba vissza kell emelni és beépíteni. A munkálatok miatt a kőröshegyi völgyhidat szeptember másodikától - várhatóan két hétre - teljesen lezárják a forgalomtól. A közlekedők a táblák útmutatása alapján tudnak kerülni, ami nyilván menetidő növekedést okoz majd.
Régiónkat kisebb kényelmetlenséggel ugyan, de érinti a 170-es jelű csomópont lezárása is. Ez a le- és felhajtó Balatonszentgyörgy közelében található, a Budapest felől Keszthelyre utazók és az ellenkező irányban közlekedők többnyire ezt használják. Július 25-e óta dolgoznak itt, négy kilométeres szakaszt újítanak fel.
Szimicsku László erről a beruházásról így tájékoztatott: "A felső kopóréteg, általában azt szokták cserélni. De ami ennél sokkal fontosabb, hogy felmarás után mi az alsóbb kötő-, és ha szükséges, az alatta lévő alapréteget is cseréljük. Ez azért fontos, mert nem az történik, hogy nagyobb felületen kicseréljük egyszerűen csak az aszfaltot, hanem nekiállunk, lemarjuk a felületeket, és addig haladunk lefelé a pálya szerkezetében, ameddig nem találunk épp sértetlen réteget."
Előreláthatólag szeptember 12-éig tart itt a munka. Ám a felújítást végző cég azt is jelezte, mivel jó ütemben haladnak, várhatóan előbb átadják a forgalomnak az érintett szakaszt.
Tüskés Balázs - Keszthelyi Televízió