2015 utolsó negyedévére ígéri a keszthelyi vasútállomás befejezését az a tábla, amelyet az építkezés megkezdésekor állítottak fel az épület előtt. A MÁV azóta, az épület nagyon rossz állapotára hivatkozva kitolta az átadást az idei év decemberére. Ezzel kapcsolatosan tartott sajtótájékoztatót Nagy Zoltán a Demokratikus Koalíció megyei közgyűlésének képviselője és Kovács Viktória, a DK választókerületi elnöke. A politikusok párhuzamot vontak a felcsúti és a keszthelyi pályaudvar között.
„Ott szembesültünk azzal a ténnyel, ugye többször visszamentünk, és tényleg megnéztük, hogy mégis hitelesen tudjuk erről tájékoztatni a közvéleményt, ott egyetlenegy vasúti szerelvényre, ami éppen aktuálisan három utassal működött, arra tudott jutni 2 jegykezelő, 8 munkatárs, míg, hogyha megnézzük, összességében a MÁV-nál, legalábbis internetes portálok és kigyűjtések szerint 780 fő munkaerőhiánnyal küszködnek. Tehát az arányosság elvét az országban, hogy nem lehet mindent arra a kistelepülésre ráfogni, és valóban Keszthely és környékiek egy kicsit úgy éreznénk, mintha olyan másodrendű polgárok lennénk ebben az egész ügyben.” - tájékoztatott Nagy Zoltán, a Demokratikus Koalíció megyei közgyűlési képviselő.
A megyei képviselő kiemelte, hogy a projekt 93%-ban Európai Uniós forrásból valósul meg. Furcsa ellentétként értékelte, hogy miközben a kormány kétellyel fogadja az Uniót, mégis a beruházások többségéhez Uniós forrásokat vesznek igénybe.Kovács Viktória, a DK helyi választókerületi elnöke kérdéseket fogalmazott meg a beruházást önállóan végző MÁV vezetősége felé a parkolási lehetőséggel illetve az akadálymentesítéssel kapcsolatban. Elmondta, megdöbbentő, hogy az önkormányzatnak semmi beleszólása nem volt sem a tervezésbe, sem pedig a kivitelezésbe.
„Szeretnénk, ha nem a buszpályaudvar mintájára lenne felépítve a vasútállomás, de ebbe úgy néz ki, nincs beleszólásunk. A másik, amire szerettük volna felhívni a figyelmet, hogy 25 állomásra négy milliárdot költenek felújításként, míg egy pici településnél a vasútvonal fejlesztésére kilenc milliárdot költenek. Az aránytalanság bődítő, felháborító, hogy nincs beleszólásunk, és a fejünk fölött történnek a dolgok.” - tette hozzá Kovács Viktória. a DK helyi választókerületi elnöke.
A képviselő elmondta, a keszthelyiek nagyon várják, hogy befejeződjön az építkezés, hiszen a vasútállomás nagy forgalmat bonyolít, körülbelül évi 100 000 utas fordul meg itt, míg a felcsúti pályaudvar kihasználtsága ennek körülbelül 1%-a. Felhívták a figyelmet arra is, hogy a Balaton fővárosaként az állomáson jelentős a turistaforgalom, és már a második szezon telik el úgy, hogy Keszthely állomásépülete romokban áll.
Regman Karola - Keszthelyi TV