Bár nincs még itt az idegenforgalmi szezon, most is nagy sok autó és kamion halad át a balatonszentgyörgyi felüljárón. A falu forgalmát mentesítő híd 1976-ban épült meg. Az Észak- és Dél-Dunántúl közti forgalom nagy része itt halad át.
A Magyar Közút uniós forrásból újítja fel a már viseletes építményt. Németh Zsolt a Magyar Közút Somogy megyei igazgatója és Kispál Norbert a Marcali üzemmérnökség vezetője egy rendkívüli testületi ülésen számolt be a falu képviselőinek a tervekről.
A Közút által javasolt forma szerint teljesen lezárják a hidat és a forgalmat beterelik a faluba a hírhedten terhelt vasúti átkelő felé, ez esetben 2 hónapot venne igénybe a felújítás.
A másik variáció az, hogy félpályásan zárják le a felüljárót, így a munka időtartama 3 hónap lenne.
Problémát jelent, hogy a vasúti átjáró a forgalomelterelés során megkerülhetetlen. Mivel ezt alkalmanként hosszabb ideig is lezárja a MÁV, óriási torlódás alakulhat ki. Nem beszélve arról, hogy a nagyobb járművek számára a kanyarodás is nehézkes ebben az átjáróban.
Az önkormányzat a döntésről már csak a szerződés aláírása után értesült és nincsen beleszólása a kivitelezésbe, mivel az említett útszakasz a Magyar Közútkezelő fennhatása alá tartozik.
Nagy Lajos szerint ha a teljes forgalom a településen haladna át, akkor katasztrofális körülmények lennének. A polgármester szerint 1976-ban is azért épült meg a felüljáró, mert már akkor lehetetlenné vált a települési közlekedés a nagy átmenő forgalom miatt.
Nagy Lajos polgármester és a képviselő-testület közös álláspontja az, hogy az időzítés a lehető legrosszabb.
Ez ellen viszont nem tudnak tenni, így a rossz megoldások közül a kevésbé rosszat javasolják a Közútnak. Nevezetesen: a felújítás idejére félpályás útlezárás legyen, lámpával szabályozva a két irányból érkezők áthaladását. Igaz, hogy ezzel három hónapos lesz a kivitelezés, de megóvják a települést a Berzsenyi utca érintett szakaszán megnövő járműáradattól.
Hársfalvi Ákos - Keszthelyi TV