Ebben az évben is válogatottan hívtak meg 1960 előtt készült, kifogástalan esztétikai és műszaki állapotú autókat. A kiállított járművek üzemképesek, döntő többségben műszaki vizsgával rendelkeznek. Több saját kerekein gurult el Keszthelyre, mint például ez az 1957-es Jaguár XK150-es. A kiállítást nagy érdeklődés kísérte.
„Rendszeres látogatója vagyok, már csak azért is, mert nekem is van 2 retró autóm, egy 57-es BMW Isetta és 36 éves Alfa Spider Cabriom is, emiatt rendszeresen jövök és látogatom, és élvezkedek az autók között.” mesélte el boldogan Mile Zoltán.
Egész délelőtt dolgozott a szakavatott zsűri. A nívós eseményt nemzetközi érdeklődés kísérte. A bírálatra vörös szőnyegen gurultak be a kocsik, ami a Történelmi Járművek Nemzetközi Szövetségének előírása.
„Miután a tavalyi év olyan jól sikerült, a FIVA, ami egy nemzetközi szervezet, ez megadta a lehetőséget arra, hogy – ők 48 országot képviselnek ilyen minőségű old-timer bemutatóknál – a Festetics Concour is felkerült erre a listára, szóval a jövő évet, amit már most elkezdtünk szervezni, a jövő évben várhatóak külföldi résztvevők is.”
nyilatkozta Tóth Csaba, a program ötletgazdája és főszervezője.
Lakatos Ferenc autójából, a Talbot Le Mans 1933-ból csak ez az egy létezik a világon. A legendás versenyre építették a járművet. Most került a kastélymúzeum gyűjteményébe.
"Ez az egyetlen egy típus készült ’33-ban, amivel szerettek volna ’35-ben a le mans-i 24 órás versenyen indulni, de mint ahogy szokásos a mai napig is a versenykiírások megváltoznak 4-5 évente, ’35-ben ez a kiírás is megváltozott, levitték a gépkocsik önsúlyát 750kg-ra, mivel ez a kocsi annál nehezebb, 1120kg, ez ’35 után már nem tudott indulni a la mans-on.”
A színvonalas rendezés, az egyedülálló környezet és a nagy érdeklődés miatt a szervezők biztosak abban, hogy jövőre is lesz Festetics Concour d'Elegance.
Pelikán Péter - Keszthelyi TV