Keszthely a belvárosban is gyakori a közúti ellenőrzés van. A rendőrség a gépkocsik gumiabroncsait is ellenőrzi. Mindenki már ismeri a 7°C-os határt, ami alatt téli gumi, felette pedig nyári gumi használata javasolt. Sokan nem gondolják át, hogy mekkora veszélynek tehetik ki magukat és másokat is a nem megfelelő abroncsok használatával. Az elmúlt időszakban is több pályaelhagyásos baleset történt ami abból adódott,hogy a vezető nem az útviszonyoknak megfelelően választotta meg a sebességet, nem megfelelő műszaki állapotú autóval közlekedett.
"Tudni kell azt is, hogy a jármű vezetője köteles a telephely elhagyás előtt ellenőrizni a világító berendezések és a gumiabroncsok állapotát. Tudni kell azt, hogy jogszabályi előírás szerint a gumiabroncs futófelületének mélységének legalább 1,6 mm-nek kell lenni, ill. 75 cm-nél nagyobb átmérőjű gumiabroncs esetében legalább 3 mm-nek. A mennyiben nem felel meg a gumiabroncsok állapota a jogszabályi előírásnak, abban az esetben az intézkedő rendőr elveszi a forgalmi engedélyt, mivel a jármű balesetveszélyes közlekedés szempontjából."- mondta tájékoztatásul Szabóné Horváth Szilvia a Közlekedésrendészeti Osztály vezetője.
A gumi szervizekben most nem kell sorba állni abroncs cseréért. A nyári gumik télire való váltásának nagy időszaka október és november hónap. Cserép Ferenc az egyik keszthelyi szerviz tulajdonosa azt mondja, lényegesen fegyelmezettebbek az autósok, időben cserélnek abroncsot. Bár akadt olyan is aki januárban, a rossz idő beköszöntével érkezett a szervizbe gumicserére, át sem gondolva, hogy nem csak saját biztonságát, de utastársainak, és a többi közlekedőnek testi épségét, vagyonát is veszélyeztetheti a nem megfelelő autógumi használatával.
"A nyári gumiabroncsokat javaslom mindenképpen lecseréltetni időben ugyanis az anyagminősége,összetétele,mechanikai tulajdonságai mások a téli abroncsoknak. Ez nem csak a profilmélységre értendő, hanem maga az anyaga összetétele is más. A téli gumi lamellázott ezáltal jobban tud kapaszkodnia hóban és a latyakos utakon. De nem csak a latyakos utakon kell a téli abroncs, a mínusz fokokban és a „0” Celsius fok körül is sokkal jobb tapadási tulajdonságokkal rendelkezik mint egy nyári gumiabroncs."- mondta Cserép Ferenc.
Egy kopott gumi megnövelheti a féktávolságot, illetve ronthatja a kocsi kormányozhatóságát is, ami egy kiélezett közlekedési helyzetben sorsdöntő is lehet. Ne vegyük félvállról az időjárás okozta megváltozott közlekedési viszonyokat, annak megfelelően készítsük fel autónkat. Biztonságunk érdekében.
Hegedüs Éva - Keszthelyi Televízió