207 kilométer hosszú vasútvonal és 800 kilométernyi közút épült vagy újult meg a 2014-2020-as ciklusban. A fejlesztések közt volt az észak-balatoni vasútvonal is. Az első ütemben a Szabadbattyán és Balatonfüred közti szakaszt villamosították. A Keszthelyig tartó rész fejlesztése a 2021-es sikertelen közbeszerzés, majd az állami beruházások szüneteltetése miatt még várat magára. Magyarország 22,5 milliárd eurós uniós támogatásban részesül a 2014-2020-as ciklusban, a költségvetési és az uniós forrás együtt pedig mintegy 8700 milliárd forint – hangzott el az Integrált Közlekedésfejlesztési Operatív Program balatonfüredi zárórendezvényén.
Ágostházy Szabolcs európai uniós fejlesztésekért felelős államtitkár: „Ha a ’14-20-as időszakról beszélünk, akkor nem szabad eltévesztenünk, hogy Magyarország elmúlt száz évének az egyik legsikeresebb évtizedébe illeszkedik. Ez az az időszak, amikor nem csak az uniós források, hanem a magyar költségvetési források együttes felhasználásával el tudtuk érni, hogy Magyarországon belüli jövedelmi és társadalmi egyenlőtlenségeket, illetve az Európai Unión belüli egyenlőtlenségeket is minden korábbinál nagyobb mértékben tudtuk csökkenteni.”
A rendelkezésre álló forrásból 92 százalékot kapott meg Magyarország, e téren 10 százalékkal múljuk felül az uniós tagállamokat. A fejlesztési ciklusban mintegy 50 ezer projekt fejeződött be ezidáig, melyek egyebek mellett a térségek megközelítését segítik, az ott élők életminőségét javítják.
Hársfalvi Ákos - Keszthelyi TV