A kihíváshoz magánemberek és számos szervezet is csatlakozott – utóbbiak igazi különlegességeket töltöttek fel a világhálóra. A katasztrófavédelem egyik munkatársa például a Duna közepén egy hajó fedélzetén járta a kalotaszegi legényest. A Magyar Honvédség katonája pedig bakancsban és gyakorlóban táncolt egy harci helikopter előtt. A mentők sem maradtak ki a kihívásból, de a rendőrség is csatlakozott. A kampányt a Magyar Nemzeti Táncegyüttes szólistája, Sánta Gergő ötlete alapján indították el. Az együttes menedzsere, Aradvári László dolgozta ki a kihívást.
„A Magyar Nemzeti Táncegyüttes égisze alatt hoztuk ezt létre, hiszen a legerősebb facebook oldala ma Magyarországon a táncszakmában és a kulturális életben is talán a Magyar Nemzeti Táncegyüttesnek van majdnem ötvenezer követővel. Arról szólt a kihívás, hogy itt a a karanténban a néptáncosok egy összefogást szerettek volna megmutatni, hogy otthon is tudunk táncolni, otthon is tudunk gyakorolni, gyakorlatilag mindenkinek három embert kellett megneveznie és hat kalotaszegi legényespontot kellett bemutatni, majd ezt feltölteni és utána mindig három embert megnevezni, akik szintén teljestették ezt a kihívást” - mondta az együttes menedzsere.
Természetesen a Magyar Nemzeti Táncegyüttes vezetője sem maradhatott ki a kampányból. Zsuráfszky Zoltán videóját már több mint 600 ezren tekintették meg. A kihívás nyomán olyan a táncszakmában elismert nagy nevek is járták a táncot, mint Ertl Péter, a Nemzeti Táncszínház igazgatója, vagy a Szegedi Kortárs Balettet irányító Juronics Tamás.Nem csak férfiak, hanem hölgyek is megosztották videóikat. A szervezők szerint ez nem csak a kampány népszerűségét, hanem a kalotaszegi legényes közkedveltségét is bizonyítja.
„A kalotaszegi legényes éppen ezért a leglátványosabb férfi tánc, de ugye lányok is táncolják. Egy motívum, egy pont úgy épül fel, hogy van egy nyitófigura benne, két gerincmotívum, valamint egy lezárója. Ez biztosítja, hogy gyakorlatilag kettő ugyanolyan produkció nem is születhetett meg, hiszen ezeknek az egységeknek a variációja az végeláthatatlan” - tette hozzá Aradvári László.
A Magyar Nemzeti Táncegyüttes egy összefoglaló videóit is készített, melyben látható, hogy Kanadától Új-Zélandig, a világ minden pontjáról csatlakoztak az akcióhoz. A kampány és a videó célja az volt, hogy köszönetet mondjanak azoknak, akik a frontvonalban dolgoztak. Ezeket a táncokat nekik járták, köszönet képen az áldozatos munkájukért, ami ahhoz szükséges, hogy mihamarabb legyőzzék ezt a vírust.
Hársfalvi Ákos - Keszthelyi TV