Dolgozik a munkagép a zalai közutakon. Az útjelzőoszlopokat kellett letisztítani. A téli időszakban az útjelző táblák is koszolódtak. Ezeket kétkezi munkával, egyenként kellett lemosniuk. A vegetációs időszakon kívül a növényzetgondozási munkákat is el kell végezniük. A korhadt, elszáradt növényeket is levágták.
„Az idei tél az eddigi tapasztalatok alapján nem volt nehéz. Már lassan össze kellene szednünk a hófogórácsokat is. De az elmúlt 10 évben tapasztaltak alapján azzal azért még fogunk várni, mert ha mindenki emlékszik rá, azért volt olyan március 15-e, amikor elég nagy hó volt. Akkor bizony jól jöttek ezek a hófogórácsok is. Tehát ez a tavaszi munkáinknak az egyik első lépése lesz, hogy majd ezeket is begyűjtjük.” - ismertette Mórocz József a Magyar Közút Nonprofit Zrt. Zala megyei igazgatója.
Zala megyében a gyorsforgalmi útszakaszokkal együtt közel 1900 kilométer hosszú úthálózatot kell rendben tartani. A tisztítási munkák mellett a legnagyobb kihívást a kátyúzás jelenti a társaságnak. Zalában ezeket ebben a hónapban végzik elsősorban a mellékút-hálózaton. Ott hidegaszfalt keverékekkel tudnak dolgozni a szakemberek.
A téli kátyúzásról a Magyar Közút készített egy ismertető videót. Ebben magyarázatot kaphatnak a nézők a munkafolyamatokról.
„És meddig bírja? Ha minden körülmény klappol, vagyis, hogyha száraz az időjárás, jó a hőmérséklet, nem túl nagy a forgalom, akkor sokáig. A téli kátyúzás ideiglenes beavatkozás." - osztotta meg Pécsi Norbert Sándor Magyar Közút Nonprofit Zrt. kommunikációs osztályvezetője.
Áprilisban nyitnak a melegaszfaltkeverő telepek, onnantól végzik a főúthálózatok javítását. A burkolatok jelentős része régi és korszerűtlen, ezért időszerűnek vélik a szakemberek ezek felújítását.
Lendvai Bianka - Keszthelyi TV