Szeptember 30-án vette át a munkaterületet a kivitelező. Átépítik a szegélyezést és felújítják az útburkolatot, az érintett buszöböl pedig bazaltbetonos borítást kap. A 71-es főút gyenesdiási átkelési szakasza 2,4 kilométer hosszú, ebből 1,1 kilométert újítanak fel a mostani beruházással, ez 10.900 négyzetméter felületet jelent. A téli időszakban nem lehet aszfaltozni, ezért két ütemben zajlik a burkolat felújítása.
Schlemmer Tamás, a Magyar Közút Zala Megyei Igazgatóságának fejlesztési és felújítási osztályvezetője: „Akkora szakaszt engedtem munkába venni, amit még idén be lehet fejezni. Körülbelül 300 méter hosszú szakaszon folyik jelenleg a Madách utcáig a kivitelezés. Az egyik oldal le van szegélyezve, a másik oldalt talán le tudjuk szegélyezni idén, hogyha nem akkor az északi oldalon még egy réteg marással és még egy réteg aszfalt visszaépítésével tudjuk visszaadni a forgalomnak télire a munkaterületet.”
A Keszthellyel határos körforgalom felőli szakaszon jövőre lesz a burkolatfelújítás, jelenleg ott a DRV kicseréli a 250-es átmérőjű vízvezetékét. A 434 millió forintos beruházás a Magyar Falu Programból valósul meg. A projekt már időszerű volt, a jelenlegi burkolatot 1984-ben kapta meg a főút. A 71-es zalai szakasza 9,3 kilométer. A Keszthely és Hévíz közötti út mellett ez a megye egyik legforgalmasabb útja.
„Mindkettőnek körülbelül 16 ezer egységjármű forgalma van, ez jelentősen intenzív forgalmat jelent. Tulajdonképpen a kapacitáskihasználtsága már majdnem a határán van, a kapacitáskihasználtsága 88 százalék. Tehát valamiféle fejlesztés is szükséges lenne ezen a szakaszon, Sajnálatos módon az átkelési szakaszon többletsávok építésére nincs lehetőség, tehát valamiféle más megoldást kell majd keresni” - tette hozzá a Magyar Közút Zala Megyei Igazgatóságának fejlesztési és felújítási osztályvezetője.
A közútkezelő 2014-ben kezdte meg Balatongyöröknél a 71-es út felújítását, több szakaszban. Az idén elkezdett és jövőre befejeződő munkák után még mintegy 2,7 kilométer hosszú szakasz marad hátra. A Magyar Közút előzetes kalkulációi szerint ez körülbelül 1 milliárd forintba kerül majd és várhatóan több ütemben lehet majd csak elvégezni.
Hársfalvi Ákos - Keszthelyi TV