A minőségi szakképzéshez elengedhetetlen a jól képzett szakoktató. A minőségi utánpótlás biztosítása kiemelt feladata a szakképző intézményeknek. A Nyugat-Balaton idegenforgalmilag frekventált terület. Ezt szakemberekkel kell ellátni a keszthelyi VSZK-nak. Az iskolákban nélkülözhetetlenek az olyan szakemberek, akiknek a kisujjukban vannak a szakács, pincér, vagy akár a cukrász szakma fogásai.
Fisli István iskolaigazgató: „Én azt gondolom, hogy ilyen szempontból a VSZK nem áll rosszul, kiváló szakoktatói gárdával rendelkezünk, akik minden évben az országos szakmai versenyekre megfelelően fel tudják készíteni a tanulóinkat és az országos szakmai megmérettetéseken az elsők között van mindig keszthelyi VSZK-s tanuló is.”
A Vendéglátó Szakmai Oktatók Országos Egyesülete rendszeresen ad át elismeréseket. Stroh Péter életműdíjat vehetett át. Kiss Györgyöt, a VSZK munkatársát pedig kiváló vendéglátó szakoktató díjjal ismerték el.
„Szerencsésnek érzem magam egyrészt hogy ebben az iskolában megtanulhattam a szakma alapjait. A másik meg az a közel 30 év, mait a Danubiusnál töltöttem és olyan versenyszférába, olyan versenyhelyzetbe tudtam dolgozni és olyan szállodákba tudtam tevékenykedni, ahol mindez rám ragadt, dresszíroztak, kiképeztek. Úgy gondolom, most ezt illik egy kicsit visszaadni, amit egyébként nagy örömmel csinálok” - nyilatkozta Kiss György szakoktató.
2014-ben alapították a Vendéglátó Szakmai Oktatók Országos Egyesületét. Cél egy olyan fórum működtetése, ahol a szakoktatók párbeszédet tudnak folytatni. A mintegy száz taggal működő civil szervezet másik kiemelt tevékenysége, az érdekérvényesítés.
Zsolnay Gábor, a Vendéglátó Szakmai Oktatók Országos Egyesületének elnöke: „Próbáljuk a vendéglátós szakképzést pozitív irányba terelni, sajnos nem túl sok sikerrel, mert mi szakértők vagyunk és akik ezt esetleg irányítják, azok kevésbé értik néha hogy mi mit képviselünk. Azért erősen próbálkozunk, ma is többek között ilyenekről beszélgettünk, hogy hogy lehetne bizonyos dolgokat megoldani és hogy lehetne esetleg megváltoztatni, tehát egyfajta érdekképviseletet is próbálunk gyakorolni.”
A szakoktatók a jelen struktúra javításáról fogalmaztak meg javaslatokat, például az élelmiszerismeret és az iskolai tematikus gyakorlati foglalkozások terén.
Hársfalvi Ákos - Keszthelyi TV