Romos, lakatlan ingatlan a Georgikon utcában, felújított, bútorozott lakás a belvárosban. Széles a skálája az önkormányzati ingatlanoknak. Mintegy 300 lakása van a városnak. Az önkormányzat célja, hogy a meglévő lakásállományból egy jól gazdálkodható rendszert alakítson ki.
„Ebben a VÜZ osztály a hivatalban és a VÜZ Kft. ügyvezetőjének egy szoros együttműködése van. Az ügyvezető úr is elmondta az ellenőrzések, a karbantartás, a lakás alapból történő felújítás lévén. Erre van egy a meglévő koncepció, aminek a pontosítása történik, hogy például azokat a mondhatni szürke foltokat, amik megvannak, jogcím nélküli lakáshasználók vagy azoknál, akiknél nagyobb elmaradások vannak, ezeket fel tudjuk számolni.”- mondta Kovács Viktória Keszthely alpolgármestere.
A város tulajdonában lévő bérleményeket a VÜZ Kft. üzemelteti az önkormányzattal megkötött szerződés alapján. A társaság a bérleti szerződésben rögzített kötelezettségeket ellenőrzi, és végzi a kiadott bérlemények felújítását és karbantartását. Lakbértartozás esetén, felszólítja a lakókat.
.A városvezetés célja, hogy minél eredményesebben tudják kezelni az ingatlanokat – számolt be Kovács Viktória alpolgármester. A sajtótájékoztatón elhangzott, hogy az újonnan megkötött szerződésekben már tiltják az állattenyésztést. A VÜZ Kft. új ügyvezetője elmondta, hatékonyabban és szigorúbban lépnek fel.
„Készült egy belső ellenőri vizsgálat, ami alapján 2025. július 31-ig kell intézkedési tervet készítenünk, hogy a bérleményeket a továbbiakban minél hatékonyabban tudjuk ellenőrizni, például az ősztől ellenőrizzük, hogy bérlők a lakásingóságokra megkötötték-e a biztosításokat. A követeléskezelés folyamatosan ellenőrzi, hogy a követeléseink befolytak. Illetve a szervezet és működési szabályzatunkat is kell módosítani, hogy a szervezetünk minél hatékonyabban tudja ezeket a bérleményeket üzemeltetni.”- hangsúlyozta Cziráki László a VÜZ Kft. ügyvezetője.
Az önkormányzati lakásokra jelenleg várólista van. Szociális és piaci alapon is lehet lakást igényelni. A leendő bérlő pályázat, vagy regisztráció után kerülhet fel a várólistára. Az önkormányzat egy testületi határozatban dönt arról, hogy kinek ítéli oda a lakást. Először egy évre kötnek szerződést a bérlővel, majd akár 4 évre is bővíthetik ezt. Az önkormányzat célja a bérlővel való hatékony, gördülékeny együttműködés.
Kovács-Lenkai Petra- Keszthelyi Televízió