A VisitBalaton365 az ország első desztináció-menedzsment szervezeteként 2024 áprilisában alakult. A szervezet célja, hogy a központi és a helyi turisztikai szereplőket összehozza, elősegítse a szakmai információáramlást, az együttműködéseket és a régió turisztikai versenyképességének növelését.
A főhadiszállásként üzemelő irodát pénteken adták át. Elhangzott, küldetésük, hogy képzésekkel, szemléletformáló programokkal járuljanak hozzá a Balaton versenyképességéhez és vonzerejéhez. Navracsics Tibor közigazgatási és területfejlesztési miniszter az ünnepségen kiemelte, sokan úgy gondolják, hogy a régió egy egységben működik, ám több még a tennivaló, hogy a magyar tenger körül egy valóban lüktető, gazdaságilag és emberileg is összekapcsolt régió legyen.
„Mi, akik itt élünk a Balaton térségében, pontosan tudjuk, hogy egyelőre még sajnos nagyon kevés olyan pont van, ami összeköti az északi és a déli parton, a keleti és a nyugati medencét. És itt most Keszthelyen ez a desztináció-menedzsment iroda ez az egyik olyan találkozási pont, vagy fórum, ahol a Balaton különböző tájegységeiből származó vállalatok, civil szervezetek, egyének jöhetnek, képzéseken vehetnek részt vagy akár csak találkoznak egymással és közös programokat szerveznek.”
Nagy Bálint államtitkár, a térség országgyűlési képviselője hangsúlyozta, hogy az együttműködésekből, összefogásokból csak pozitívumok alakulnak ki. Az iroda az egész balatoni közösség szempontjából fontos.
„Az egész Balaton térségében működő vállalkozásokat, vállalkozókat kell, hogy segítse. És azt gondolom, hogy túl azon, hogy ezeket a vállalkozásokat és ezen keresztül az itt élő embereket is tudja segíteni, hiszen a turizmus az egyik legfontosabb húzóágazatunk a térségben. Azt gondolom, hogy nagyon jó példával is tud elöl járni országos tekintetben is és akár más országrészekben, és turisztikai desztinációkban is jó példát tud majd mutatni a balatoni egység.”
Könnyid László a Magyar Turisztikai Ügynökség vezérigazgatója szerint a munka csak most kezdődik el, hiszen a Balaton nem adja el önmagát. A piac sokrétű, a vállalkozásokat pedig össze kell kötni.
„Az ő sikeres működésüket kell a háttérből támogatni. Ez nem mindig csak marketing. Ez sok esetben szervezési ismereteknek az átadása. Gondoljunk bele, hogy az a digitális tudás, ami nélkül a balatoni vállalkozások 10-15 éve még boldogultak, ma már elengedhetetlenek. Ha azt az egyszerű példát kiragadjuk, hogy egy Google Maps elérhetőség egy balatoni vállalkozásnál vajon megvan-e már mindenhol? Vajon aktualizálják-e rendesen a nyitvatartási idejüket? Vajon az online elérhetőségeik teljes mértékben elérhetőek-e a digitális térben? A desztináció-menedzsment szervezetnek az is a feladata lesz, hogy ezt a bizonyos digitális érettséget segítse.”
Princzinger Péter a Magyar Turisztikai Szövetség Alapítvány elnöke, a VisitBalaton365 ügyvezetője kiemelte, céljuk, hogy inspirálják és ösztönözzék a balatoni turizmus szereplőit a folyamatos fejlődésre és minőségre. Elmondta, 25.000 szolgáltató van a magyar tenger körül, ebből 4000 már partnerük. Szeretnék, ha ez a szám folyamatosan emelkedne.
„Egy fontos összbalatoni ügynek a fővárosává vált Keszthely. Nevezetesen itt nyitottuk meg Magyarország és a Balaton első desztináció-menedzsment irodáját. Ez azt jelenti, hogy egy találkozóhelyet, egy képzőhelyet, egy fórumot hoztunk létre azoknak a turisztikai szolgáltatóknak és vállalkozóknak a számára, akik a négyévszakos Balaton koncepcióban gondolkodnak, törekednek a szolgáltatásaik minőségének a folyamatos emelésére, illetve, akik nyitottak, készek a másokkal való együttműködésre annak érdekében, hogy jobbakká, professzionalisabbakká váljanak.”
A mintegy 270 négyzetméteres oktatóteremből, irodákból, tárgyalókból, közösségi terekből, szociális és kiszolgáló helyiségekből álló irodaegyüttest csaknem 120 millió forintból újították fel. A Kossuth Lajos utcai irodában 8 fő dolgozik, a Balaton más településein további szakemberek segítik a munkát.
Lendvai Bianka - Keszthelyi TV