Az elmúlt évekhez képest kifejezetten pozitív évet zárt a HUSZ Nonprofit Kft. A szolgáltatás színvonala, a műszaki tartalom és a pénzügyi eredményesség tekintetében is elégedett a cég vezetése. Az új finanszírozási rendszernek köszönheti ezt a társaság. 2023. július 1-től a magyar hulladékgazdálkodást a MOHU menedzseli.
Kőrös László ügyvezető: „Ennek keretében mi továbbra is a Zalai Közszolgáltató Nonprofit Kft. alvállalkozóiként látjuk el a feladatot. Ez 2024-ben is így volt, egyébként 2025-ben is így lesz, aminek külön örülök. Ez a kapcsolat stabil pénzügyi alapokat tudott nyújtani hónapról hónapra, amiből tudtuk finanszírozni a tevékenységünket, tudtuk teljesíteni korábbi adósságszolgálatainkat is jelentős módon, úgyhogy abszolút pozitív évet tudhatunk magunk mögött.”
A HUSZ Kft. vezetése optimistán tekint a jövőbe. A feladatuk továbbra is Keszthely város hulladékszállítása.
A szelektíven gyűjtött hulladék akár 80% is újrahasznosítható. A vegyesen gyűjtött hulladéknak pedig csupán a 35%-a hasznosítható újra. 2025-ben a szelektív hulladék elszállításáért járó szolgáltatási díj jelentősen megemelkedik. Így a társaság több bevételhez juthat, ha nagyobb mennyiségű, jó minőségű szelektív hulladékot gyűjt be és ad tovább partnereinek.
„Ezúton is kérem a tisztelt lakosságot, hogy ha ebben tudnak, akkor segítsenek. Ebben úgy tudnak segíteni, hogy minél alaposabban szétválogatják a lakásban keletkező, vagy akár a vállalkozásban keletkező hulladékot és a tényleg tiszta csomagolási anyagok – papír, fólia, fém dobozok – valóban kerüljenek a kevert csomagolási hulladékot gyűjtő szelektív kukába” - kérte a lakosságot a cég ügyvezetője.
A BIO hulladék minősége nem jó Keszthelyen, sok esetben szennyezett. A társaság nagyobb odafigyelést kér a lakosságtól. Sok esetben találnak oda nem illő, nem lebomló anyagokat, például műanyag dobozokat, de vödörre is bukkantak már a BIO edényben.
A kukásautók üzemeltetése nagy odafigyelést igényel a cégtől a géppark átlagéletkora miatt. Kőrös László elmondta: „Emiatt előfordulhatnak olyan lakossági panaszok, hogy beesik a kuka, elreped a kuka, beesik a kuka, elreped a teteje. Az ilyen panaszokat igyekszünk rugalmasan kezelni és pótkukát, vagy póttetőt adni az érintett partnereknek. Mindent megteszünk, hogy ez minél kevésbé forduljon elő, de sajnos ha az egyik oldalát megjavítjuk a gépnek, akkor a jövő héten a másik oldalával lesz probléma. Ezzel együtt kell élnünk, tudjuk ezt kezelni, megvannak a megfelelő kapcsolatok, partnerek, szakemberek, akik ezt intézik, de sajnos ezekkel számolni kell.”
A társaságnak 22 dolgozója van. A 7 sofőr és 11 rakodó mellett 4 irodai alkalmazottja van a 100 %-ban önkormányzati tulajdonú cégnek.
Hársfalvi Ákos - Keszthelyi TV