+36-83-320-200
8360 Kossuth L. u. 45.
kezdőlap / hírek / Társasjátékot nyomtattak a Zöldmező iskolában
2019. május 22. szerda 16:08 - Keszthely
Társasjátékot nyomtattak a Zöldmező iskolában
Egy 3D nyomtató egy hónapos használati jogát nyerte el a Zöldmező utcai iskola. Az intézmény a Digitális Témahét keretein belül nyújtott be pályázatot, a berendezést pedig országosan mindössze 10 iskola kapta meg. A keszthelyi intézmény a diákokkal közösen, a nyomtató segítségével alkotott meg egy társasjátékot, ezzel pályáznak a következő fordulóban.

Festetics Julianna volt a megfejtése az egyik kérdésnek, amelyet a játékos csapatok egyike választott magának. A Zöldmező utcai iskola diákjai az intézmény legújabb társasjátékával játszanak, amelyben Keszthelyre és környékére vonatkozó kérdésekre kell válaszolniuk.

„Nagyon jó ez a társasjáték, egyszerűen az agyunkat megmozgatja és mindent, amit kell Keszthelyről tudni, tudunk mindent. Ebben a játékban az a jó, hogy mindent tudunk, számolástól elkezdve a kérdés, az activity, rajz, minden tökéletes.” - mondta a Zöldmező Utcai Általános Iskola és EGYMI tanulója, Horváth Tünde.

A gyerekek a különböző feladványok mellett a matematikát is gyakorolhatják, a dobókockákon ugyanis nem csak számok, hanem műveletek is vannak. A játék azonban nem csak az élmény miatt érdekes, hanem azért is, mert a fiatalok maguk alkották az elemeit egy 3D nyomtató segítségével.

A gép jelenleg is dolgozik, készülnek az újabb elemek a társasjátékhoz. A nyomtató kezelését az intézmény egyik informatika tanára vállalta magára, a fiatalok azonban megtanulták, hogy milyen technikával készülnek el a tárgyak.

„Abból indul ki, hogy egy kétdimenziós tárgyat mondjuk megszerkesztenek, és akkor ennek egy magasságot vagy mélységet adunk. Ezt ugye át kell egy program segítségével alakítanunk a nyomtatónak, hogy fel tudja dolgozni. Szeletelő programnak nevezik ezt a programot. Ő rétegekre bontja, és akkor ebből építi fel a 3D-s elemet.” - tájékoztatott Szabó Imre, a iskola pedagógusa.

A társasjáték megtervezését és elkészítését a felsősök és a szakgimnazisták vállalták magukra. A diákok közül többen az elemek tervezésében is részt vettek. A nyomtató egy pályázatnak köszönhetően került az iskolába, és egyelőre egy hónapig használhatják. Ha azonban a projekt következő fordulójában nyernek, akkor a berendezés az iskola tulajdonába kerül.

„A felhasználási területe az elég széles itt az intézményünkben is. Akár olyan fejlesztő játékok, eszközöknek a nyomtatása, amit itt a gyerekek a mindennapokban tudnak használni, és ezek akár tantárgyhoz kapcsolódóak is tudnak lenni. Mivel szakképzésünk van, ott a tervezésnél is nagyon jól tudják akár a szerkezetlakatos gyerekek egyedi munkáknak a megalkotásában kivitelezni, mivel nyomtatóban már fémnyomtató is létezik, tehát nagyon jól kapcsolható.” - emelte ki a Zöldmező Utcai Általános Iskola és EGYMI igazgatója, Krasznai Tamásné.

Az iskola az újonnan megalkotott társasjátékkal nevezhet a következő fordulóba. A pályaművet május végén kell benyújtani, az eredményhirdetésre pedig június elején egy Digitális Konferencia keretein belül kerül sor.

Regman Karola - Keszthelyi TV

galéria
1
2
3
4
további híreink
 
A gimnázium tanulói és tanárai 400 000 forintos adományt vittek az ungvári Drugeth Gimnáziumnak.
 
15 szakon 13 bizottság előtt vizsgázott 147 egyetemista.
 
A Kossuth-díjas festőművész tárlata a Kis Szent Teréz Bazilikában tekinthető meg július 31-ig.
 
Évente akár 10 ezer tojást is elfogyasztanak a ragadozók a területen, ezért indult a kísérlet.
 
Új projekt segíti a fiatalok nyári munkalehetőségeit.
 
A nyertes képeket jótékonysági árverésen vásárolhatták meg az érdeklődők.
balatoni krónika
 
Híradó
 
Szignatúra
 
online adás
 
fő téri kamera
 
Keszthelyi Szemmel
 
Körül-tekintő
 
Más-Kép(p)
 
Objektív
 
Önkormányzati híradó