Az M7-es autópálya zalakomári pihenőjénél, a Letenye felé vezető oldalon tartottak nagy szabású ellenőrzést. A Zala Megyei Kormányhivatal kezdeményezte a rendőrség, a Nemzeti Adó és Vámhivatal, a Katasztrófavédelem, a Magyar Közút Zrt., a Nemzeti Útdíjfizetési Szolgálat részvételével zajló akciót. Ezt a tehergépjárművet is alaposan átnézték a szakemberek.
Polán Béla gépkocsivezető ahhoz a többséghez tartozik, aki elfogadja az ezzel járó némi késedelmet: "Időre megyek. Vezetési időm vége felé vagyok, az első címet még nem értem el, ez igaz. De én szeretem a rendet meg a szabályok betartását, azt hozzáteszem. Összességében nem okoz gondot, csak a vezetési időm, az legyen meg. Tehát ne legyen az, hogy alig van időm és most félre kelljen állnom. De most még van 30 percem, vagy 35."
A nehéz tehergépjárművek közlekedésbiztonságát, a járművezetők pihenőidejét, a tachograf használatát, veszélyes áruk közúti szállítását és a rakományok rögzítését vizsgálták. Hangsúlyt fektettek továbbá a túlsúlyos és a túlméretezett járművek kiszűrésére. Az ellenőrzésre Sifter Rózsa, a Zala Megyei Kormányhivatal kormánymegbízottja is ellátogatott. Az itt rendezett sajtótájékoztató során elmondta: a Zala Megyei Kormányhivatal célja a közlekedés biztonságának javítása, mivel több közúti baleset történt az elmúlt időszakban.
"Az a célunk, hogy megőrizzük a közlekedés biztonságát, megelőzzük - lehetőség szerint - a főleg a műszaki problémákból adódó baleseteket. Kollégáink ellenőrzik a kisbuszokat, a nagy teherautókat, ezek vontatmányait is, hiszen főleg a kisebb tehergépjárművek gyakrabban szenvednek balesetet és sajnos az elmúlt időszakban ezek a balesetek meg is sokszorozódtak" - tette hozzá a kormánymegbízott.
Lengyel, cseh, szlovák, német, osztrák, szlovén, horvát, ukrán és magyar közlekedési hatóságok szakemberei vettek részt a nagyszabású ellenőrzésen. Huszonnyolc külföldi, tíz zalai, valamint csaknem negyven társhatósági dolgozó vett részt az akcióban. Fontos szempont volt az új vizsgálati módszerek tapasztalatcseréje és az, hogy az egyes országok eljárásrendjének figyelembe vételével miként ültethetők át ezek az ellenőrzési gyakorlatba. Az ellenőrzés első napján a vizsgált járművek hatvannyolc százalékánál tapasztaltak hiányosságokat. Főként a fékrendszerekkel, a rakományok rögzítésével, az üzemanyagrendszer nem engedélyezett átalakításával voltak problémák.
Farkas Gábor, a Zala Megyei Kormányhivatal közúti ellenőreinek koordinátora elmondta: "Nagyon igyekszünk a jogszabály adta lehetőségek között rendelkezésre álló eszközeinkkel, de egyelőre a mostani jogrendszerben alkalmazott eljárásunk nem mutat olyan sok eredményt, mint amit szeretnénk. Folyamatban van ennek a finomítása, ebben a Kormányhivatal is nagy segítségünkre van, hogy a szakminisztériummal az ez irányú fejlesztéseket meg tudjuk tenni."
Fokozottan koncentrálnak a kisteherautók, kisbuszok és ezek vontatmányainak műszaki ellenőrzésére, a tengelysúly megfelelőségére és az úthasználati díj meglétére. Műszaki hiányosság esetén a hiba elhárításáig a járműveket visszatartják, vagy elrendelhetik, hogy a jármű csak a javítást követően folytathatja útját. Hangsúlyozták: nem a bírságolás a cél, hanem kisebb jogsértések esetén szóbeli figyelmeztetésekkel élnek.
Tüskés Balázs - Keszthelyi Televízió