Háromszor dobta a fakeresztet a tóba Arszeniosz Kardamákisz megáldva ezzel a Balatont. A hagyomány szerint az a bátor vállalkozó, aki bemegy és kihozza a vízből a keresztet az megkapja az Úr kegyelmét. A bemutatott szertartással Jézus jordániai megkeresztelkedésére emlékeznek.
Arszeniosz Kardamákisz elmondta: "Az Epifánia, Vízkereszt ünnepe az a Szentháromság megjelenését hivatott évről –évre az életünkbe hozni. A vízszentelési szertartás illetve Isten megjelenésének a fényessége összetartozik egymással, mert a fény és a víz is alapvető eleme a természetnek és a mi életünknek is."
A vízszenteléskor az ortodox egyház tagjai áldást kérnek az életre és az egész természetre. Az ünnep előestéjén az ortodox hívek egy napos böjtöt tartanak. Az ilyenkor megszentelt víznek gyógyító erőt tulajdonítanak.
Kalota József – görögkeleti érseki vikárius, a Konstantinápolyi Patriarkátus papja elmondta: "A nagy vízszentelési szertartás egy évben egyszer ezen a napon lehetővé teszi, hogy ezt a szentelt vizet ugyanúgy fogadjuk, mint ahogy a Szent Eukarisztiát, mint ahogy az egy szentséget fogadjuk, tehát erre készülünk, nyilvánvaló, hogy böjtöléssel, nem eszünk előtte, hanem először a vízből iszunk, amikor a templomban vízszentelési szertartást végzünk."
Arszeniosz Kardamákisz ünnepi liturgiát mutatott be, melyen a szentelt vízbe merített kereszttel és bazsalikom csokorral osztott áldást a hívekre. A vízkereszti szentelt víz a keresztség vize. A Nagy Vízszenteléskor felolvasott prófétai olvasmányok Krisztus megkeresztelkedését idézik fel. A Jordán folyóban történt megkeresztelkedése után lépett ki Krisztus a világ elé és kezdődött el nyilvános tanítása.
Keszthelyi Televízió - Szabó Csilla