A szokásos novemberi gépszemlére már több mint egy hónapja megkezdték a felkészülést a közútnál. A téli adaptereket, azaz a sószórókat és hóekéket felújították, beolajozták, hogy a november 10-től induló téli üzemmódban rendelkezésre álljanak. A járművek mellett a személyzet is más szolgálatot lát el.
„Más fajta ügyeleti rendszert helyeztünk üzembe a Magyar Közút Nonprofit Zrt-nél. Tehát van állandó ügyeletünk, a gépeink fel vannak készítve és az időjárástól függően pedig gépeket és dolgozókat helyezünk szolgálatba. Természetesen most, amíg ilyen jó idő van, erre nincsen szükség, de már a rendszereinket átállítottuk erre az új formára” - nyilatkozta a Magyar Közút megyei igazgatója, Mórocz József.
Keszthelyen 8 kombinált jármű van, ezek hóekével és sószóróval felszerelt teherautók. Májusban új járművet is üzembe helyeztek Keszthelyen, a darus Mercedest a téli üzemmódban is munkába állítják. Igény esetén a közút gépparkján felül is rendelkezésre állnak járművek. - mondja Bui Hungh Manh, az üzemmérnökség vezetője: „Vállalkozóval is kötünk még szerződést két ilyen eszközre és így összesen lesz tíz darab kombinált eszközünk, amelyek bejárják a 420 kilométer úthálózatunkat. E mellett vannak még traktorok, amelyekre szintén hóekét és hómarót szerelünk fel, amikor több hó van, ezeket is bevetjük.”
Zala megyében összesen 46 kombinált gép áll rendelkezésre a több mint 1800 kilométeres úthálózat hó és síkosságmentesítésére Az M7-es és M70-es gyorsforgalmi utakat és hagyományos útszakaszokat öt mérnökség látja el.
Közel ezer tonna útszóró só és érdesítő anyag található ebben a tárolóban. A Magyar Közút keszthelyi mérnökségén már a nyáron betárolták a síkosságmentesítő anyagokat.
Szombattól 24 órás ügyelet van a közútnál, ennek során mindig figyelik az úthálózatot, hogy szükség van-e síkosságmentesítésre.
Hársfalvi Ákos - Keszthelyi TV