A változások jól láthatóak a Keszthelyi Yachtkikötőben. Noha munka még akad bőven, az épületek az elmúlt hónapokban megszépültek, a terület rendezetté vált, rá sem lehet ismerni a komplexumra. Eltűntek a funkció nélküli oszlopok, a helyiségeket felújították, s élet költözött a létesítménybe. Azon túl, hogy a vitorlások tulajdonosai folyamatosan mozgolódnak, „kényeztetik” kedvenceiket, kedveltté vált a vendéglő is. Az üzemeltetők bíznak benne, hogy ez a jövőben még inkább így lesz, vagyis a kikötő olyan létesítmény lesz, melyet nem csupán a vitorlázók, hanem Keszthely és a környék „civil” lakkossága is gyakran felkeres. A tulajdonosok úgy vélik, e célért érdemes dolgozni, s bíznak abban, hogy a terveik alapján a remények egytől-egyig valóra válnak.
Az elképzeléseik adottak, s bárki láthatja, jó úton járnak, hogy terveiket valóra váltsák. A kezdet nem volt egyszerű, a kikötő átvétele után ugyanis folyamatosak voltak a támadások, a politikai felhangok, támadások. Az égető tennivalókat sikerült elintézniük, rendezniük, a hiányokat pótolták. Minderről csak annyit, akadt belőlük jócskán. A munka, a felújítás, valamint az egyezetések jelenleg is zajlanak az előrelépésekkel kapcsolatosan. Egy biztos: a Keszthelyi Yachtkikötő elindult azon az úton, melyet az új tulajdonosok – a zaklatott múlt után - megálmodtak, s megelőlegeztek a létesítménynek. S hogy miként kezdődött a változás? Az előzményeket Péter Zsolt foglalta össze.
- A volt bérlőkből állt össze a 90 százalékban keszthelyi illetőségű tulajdonosi kör, mely megvásárolta az ingatlanokat, a felépítményeket, a területet azonban béreljük a várostól tizenöt évre – idézi az előzményeket, megjegyezve: az a tulajdonos, akiről a sajtó oly sokat írt, eladta a részét, mégpedig annyiért, amennyiért vette. Azért, hogy a fejlesztés zökkenőmentes legyen. – A vitorláskikötővel kapcsolatos változás, a létesítmény helyzetének rendezése mindenki számára jó döntés volt, az fejlődést vonz maga után. Tennivaló természetesen még rengeteg van, de első körben már rendeztük mindenki felé a korábbi bérlő elmaradásait, s megteremtettük a működés feltételeit, benne az szükséges engedélyekkel. Mivel az épületek nagyon rossz állapotban voltak, mondhatom, hogy az építésük óta eltelt időben nem foglalkoztak velük, eindult a felújítás is. A klub épületet átépítettük, a kiszolgáló létesítményeket kívül-belül szigeteltük, festettük, s kicseréltük a berendezéseket, a szerelvényeket. Szeretnénk ugyanis, ha a kikötő, illetve a klub egész évben nyitva tartana. Eddig mintegy 35-40 millió forintot költöttünk a létesítményre, s a fejlesztéseknek még korántsincs vége. Bérletbe adtuk az éttermet, s tetőteraszt szeretnénk kialakítani. Összefoglalva: a lendület megvan, a munka gőzerővel zajlik.
Péter Zsolt hangsúlyozza, a 200 (hajó) +20 (csónak) férőhelyes kikötőben olyan hajók horgonyoznak, mint a Balaton legnagyobb vitorlása, a Fifty-Fifty, de versenyekre várhatóan érkezik a leggyorsabb, a Liza is.
- A volt vitorlások közül senki nem bontott szerződést, tehát bíznak a kikötő jövőjében. Mi nem csak a hajók elhelyezésére koncentrálunk, hanem együttműködve mindenkivel, akivel lehet, a klubéletre, programokat, helyi versenyeket szervezünk, a gyermekek számára pedig vitorlástáborokat tartunk. Nem zárt közösséget szeretnénk, hanem olyat, mely valóban szolgálja Keszthely, a Nyugati-öböl, a Balaton vitorlásait és lakosságát egyaránt. A távlati célunk, hogy a Keszthelyi Yachtkikötő a Balaton legnagyobb és legszebb létesítménye legyen, s visszaállítsuk Keszthely életének vitorlás rangját. Ezért dolgozunk.
Forrás: Balatoni Krónika