A fórumon a projektgazda önkormányzat képviseletében Vozár Péterné mutatta be az elmúlt tizennégy hónapban végzett szakmai munkát. Elmondta: a projektet a helyi szociális és kulturális intézmények, civil szervezetek közreműködésével valósította meg Keszthely Város Önkormányzata. A program célul tűzte ki a családosok és munkavállalók igényeit figyelembe vevő szolgáltatások támogatását, a közlekedés és ügyintézési idők összehangolását a munkaidővel és tanulással, a felhasználóbarát települési környezet fejlesztését, valamint a munka és magánélet egységét elősegítő lakossági tájékoztatást.
Ennek érdekében a keszthelyi Alapellátási Intézet babaváró és baba-mama klubot szervezett a térségben, a Balaton Színház pedig babás színházi bérletet kínált, melynél gyermekfelügyeletet biztosítottak annak érdekében, hogy a szülők nyugodtan tekinthessék meg az előadást. A keszthelyi városházán pelenkázót, baba-mama szobát és akadálymenetes illemhelyet alakítottak ki, az Életfa óvoda bejáratánál rámpa épült, és több óvodában családi szobákat hoztak létre és bútoroztak be. A Goldmark Károly Művelődési Központ a munkahelyre való visszatérést segítő képzést indított és tájékoztató előadásokat szervezett, a Nagycsaládosok Egyesülete és a Szemfüles Egyesület a Gyermekekért pedig a napközbeni felügyelet és a nyári gyermekelhelyezés terén nyújtott segítséget. Közlekedési és nyitvatartási kérdésekben, a térségi együttműködések és az intézményesített párbeszéd kialakításában konzorciumi partnerként a Keszthely és Környéke Kistérségi Többcélú Társulás nyújtott segítséget.
Ahogy a projekt nevében is szerepel, elsősorban a helyi kezdeményezések felkarolása, megvalósulásuk elősegítése volt a cél, hiszen leginkább az érintettek tapasztalják a mindennapjaikban felmerülő problémákat és látják pontosan a megoldás lehetőségét. Ennek érdekében több lakossági fórum és kerekasztal-beszélgetés zajlott a keszthelyi kistérség illetve járás településein. A feltárt problémák egy részét a projekt révén orvosolni is tudták, sikerült például a vindornyafoki és karmacsi gyermekek iskolába szállítását megoldani, és egyes autóbusz-társaságok is elfogadták egymás távolsági bérleteit. Olyan menetrendi gondok esetén, ahol az egymáshoz nem illeszkedő csatlakozások miatt problémás volt egyes települések nagyobb városokkal való összeköttetése, a projekt megvalósítói egyeztetéseket folytattak a MÁV-val és a Volán társaságokkal. A fórumokon sok esetben került szóba a háziorvosok rendelési ideje, valamint az egyes közintézmények (például bankok, munkaügyi központ, okmányiroda, posták) nyitvatartási ideje, mely nehézkessé teheti a dolgozó, családos emberek ügyintését. Ezen a téren is történt pozitív változás: a hévízi és az alsópáhoki posta nyitva tartása módosult.
Vozár Péterné beszélt továbbá a Keszthelyi Nemzeti Kör által megszervezett szívességszolgálatról, mely az egy lakókörnyezetben élők mindennapjaiba csempészheti be az odafigyelést, a szeretettel végzett gondoskodást, legyen szó akár együttes kertészkedésről, akár szívességi alapon történő gyerekfelügyeletről, bevásárlásról vagy süteménysütésről. Mint mondta, van, ahol ez természetesen, magától értetődően kialakult, de van, ahol támogatni kell az ilyen „segítségszolgálat” létrehozását.
Királyné Domaházi Csilla, az Egyesített Szociális Intézmény vezetője a fórumon elmondta, hogy a Szociális Kerekasztal újjáélesztésével, a szociális térkép megalkotásával a hiányosságok feltárása mellett pozitívumok is napvilágra kerültek, és részletesen körüljárták a közlekedés, a munkavállalás, és a gyermekek napközbeni ellátásának problémáját. Kiemelte, hogy az ezzel kapcsolatban megkezdett szakmai munkát a projekt lezárásával sem kívánják abbahagyni.