A 365 méter hosszúságú felüljáró építéséhez 229 darab gerendát használnak fel. A legnagyobbak 45 méter hosszúak és súlyuk meghaladja az 56 tonnát. A hídgerendák Dunaújvárosból érkeznek vasúton Sármellékre, beemelésük egy 400 tonnás daruval történik. Ez lesz a gyorsforgalmi út legkomplexebb csomópontja, mely átszeli a vasúti síneket és a közutat is.
Kiss Boglárka, a NIF szóvivője: „Az ütemezése a munkálatoknak úgy néz ki, hogy a közbülső támaszoknak a gerendáit helyezzük be most és ez el fog tartani körülbelül a nyár végéig és a hídfőknek a gerendái azok az év végéig kerülnek a helyükre. Ennek az az oka, hogy a hídfőknél lévő töltéseknek még konszolidálódni kell, süllyedniük kell és utána lehet majd megkezdeni a gerendabeemelésnek a folyamatát.”
A 2x2 sávos, 40 kilométeres szakasz 170 milliárd forintos beruházásból valósul meg – mondta sajtótájékoztatóján az M76-os út beruházásának miniszteri biztosa. Ennek első, 5,6 kilométeres szakaszán, Hollád és Fenékpuszta között zajlanak a munkálatok.
Vigh László miniszteri biztos: „Ezt az útszakaszt át szeretnénk adni 2020-ban, tehát az a tervünk, hogy 2020-ra elkészül. Abban bízunk, hogy minden az ütemterveknek megfelelően halad. Jelenleg úgy tájékoztattak, hogy nincs semmilyen csúszás és késés a programban. Minden szereplő – látjátok a magasfeszültséget leemelték – minden alkalmas arra, mindenki együttműködik azért, hogy sikeresen és időben befejezzük az építkezést.”
Az 5,6 kilométeres szakaszon eddig egymillió tonna földet és félmillió tonna követ mozgattak meg. 80 ember és 50 munkagép dolgozik az autópálya és Fenékpuszta között. A beruházás elsődleges célja, hogy Zalaegerszeget és a részben elkészült járműipari tesztpályát bekapcsolja a gyorsforgalmi úthálózatba. Az M76-os út érinteni fogja a sármelléki repülőteret is.
Hársfalvi Ákos - Keszthelyi TV