Ajánlott hírek
Ajánlott címkék
Egyéb tartalmak
.
oldal
/
kezdőlap / Híreink / Közélet / MTÜ: a Balaton egységes arculatának kialakítása a cél
2023. okt. 31. kedd | Vonyarcvashegy
MTÜ: a Balaton egységes arculatának kialakítása a cél
Folyamatban van a Balaton márka létrehozása. A Magyar Turisztikai Ügynökség és konzorciumi partnerei az elmúlt években a magyar tenger fejlesztésén és pozicionálásán dolgoztak. A projekt vonyarcvashegyi záró sajtótájékoztatóján elhangzott, továbbra is kiemelt cél a Balaton négy évszakossá tétele.

A magyar tengerre ma is sokan elsősorban nyári desztinációként tekintenek. Az év közepén megtelnek a strandok, az éttermek és a szálláshelyek. A Balaton azonban a strandoláson kívül számos programlehetőséget kínál. Tavasszal és ősszel elsősorban az aktív turizmus kedvelői találhatják meg a számításukat, a kerékpáros és gyalogos túrák egyre népszerűbbek.

„Az elmúlt évtized rengeteg olyan fejlesztése, amely a térségben megvalósult hazai és európai uniós forrásokból – beszélhetünk itt turisztikai attrakció fejlesztésekről, szálláshely fejlesztésekről, beszélhetünk a strandok fejlesztéséről, ezek mellett mindenképpen azokról a szemléletformáló eseményekről, amelyek pont ebben a térségi pozicionálási projektben valósultak meg. Ezek az események, és ezek a fejlesztések, ezek a beruházások úgy gondolom, hogy megteremtették annak a lehetőségét, amely valójában mindig is megvolt.” - tájékoztatott Fekete Tamás, a Balatoni Turizmus Szövetség alelnöke.

A Magyar Turisztikai Ügynökség 32,5 millió vendégéjszakát regisztrált szeptember végéig országszerte. A külföldiek országosan 13%-kal több vendégéjszakát töltöttek nálunk a tavalyi év azonos időszakához viszonyítva. A Balatonon 11%-kal nőtt a turisták száma Az egységes arculat kialakításával szeretnének új célcsoportokat és új célországokat megszólítani, ezzel növelve a látogatószámot és az árbevételt.

„A célunk az, hogy ne csak a belföldiek számára legyen a Balaton vonzó, hanem minél több külföldi vendéget tudjunk megszólítani és idevonzani a térségbe. Ennek megfelelően a Magyar Turisztikai Ügynökségnek a hosszú távú stratégiája mentén zajlik a marketingkommunikációs tevékenység. Így fogalmazzuk meg azokat az élményígéreteket, amelyeket a külföldi piacokon is kommunikálunk.” - emelte ki Juhász Szabolcs, a Magyar Turisztikai Ügynökség turizmusszakmai igazgatója.

A projektben a Balatoni Turizmus Szövetség volt az, amely a szemléletformálásért felelt. 33 alkalmas programsorozatot indítottak, amely szolgáltatásfejlesztési tippeket, mosolymenedzsmentet, panaszkezelési és keresztértékesítési módszereket tartalmazott. A Magyar Turisztikai Szövetség Alapítvány az előzetes felméréseket végezte, ezek segítették az egységes arculat kialakítását.    

„A legfontosabb tapasztalat az volt - bármelyik turisztikai termékre, bármelyik szolgáltatáscsoportra pillantottunk rá - hogy ezeknek javulóban van, de vegyes a minősége. Ebből következőleg a mi felméréseinknek, a mi tanulmányainknak a végkövetkeztetése nem más, minthogy a minőség emelésére, a színvonal emelésére kell koncentrálni úgy a szolgáltatóknak, mint a térségi turisztikai szakmai szervezeteknek.” - tette hozzá Priczinger Péter, a Magyar Turizmus Szövetség Alapítvány elnöke.

A sajtótájékoztatón elhangzott, az elmúlt években megújult a turisztikai kínálat a Balatonon, most ennek piacra vitele az elsődleges feladat.

Regman Karola - Keszthelyi TV

| 2024. ápr. 26. péntek 19:15 | Badacsonytomaj
A Balatoni Szövetség a Magyar Turisztikai Ügynökséggel és a Balatoni Borrégiós Tanáccsal is aláírt.
| 2023. már. 9. csütörtök 18:00 | Keszthely
Július 1-től mintegy 60 ezer vendéglátó üzlet és turisztikai attrakció kezdi meg adatai továbbítását.
| 2021. nov. 1. hétfő 15:31 | Balaton
A Magyar Turisztikai Ügynökség mintegy 600 millió forintból fejleszt a tó körül.
| 2021. már. 18. csütörtök 18:37 | Keszthely
A lehetőség az MTÜ és a NÖF új megállapodásának köszönhető.
| 2020. jún. 15. hétfő 11:49 | Keszthely
Elsősorban az alap infrastrukturális adottságokat fejlesztik 2,2 milliárd forint értékben.
X. évfolyam 12. szám
Megjelenés: 2024. június 28.
Cím:
8360 Keszthely, Kossuth L. u. 45.
Telefon: 06 83 / 320 200
Mobil: 06 30 / 427 7341
 
Weboldalunkon cookie-kat (sütiket) használunk, hogy személyre szóló szolgáltatást nyújthassunk számodra.