Balatongyörök és Gyenesdiás is bekerült a feltételes megállók körébe. A Helikon InterRégió vonatok csak abban az esetben állnak meg, ha az utasok előre jelzik leszállási szándékukat, vagy várakoznak a peronon.A feltételes megállás rendszerét, illetve a leszállásjelzést a MÁV-START már 2013-ban bevezette. Azóta több körben bővült az érintett vasútvonalak száma. A decemberi menetrendváltástól 6 vonalon, 14 megállóval egészült ki az eddigi kör.
Biber Anett, a MÁV szóvivője: „Menetidőt lehet így megtakarítani, olyan vasútvonalakon, ahol bizonyos megállóhelyeken a nap nagyobb részében nincs fel- vagy leszálló utas, tehát teljesen felesleges időveszteség, illetve energiaveszteség a gázolaj, vagy áramfelhasználásban az, hogy megáll a vonat és újra fel kell gyorsítania, tehát időt és energiát lehet ezzel nyerni.”
A MÁV tapasztalata az, hogy a rendszer jól működik, jól kezelik az utazók. A vonatok a feltételes megállóhelyeken minden esetben megállnak, amennyiben a peronon vonatra várakozó személy tartózkodik, illetve akkor is amennyiben a mozdonyvezető nem tudja kétséget kizáróan megállapítani, hogy nincs le- vagy felszállni szándékozó utas. Abban az esetben, ha a leszállásjelző berendezés meghibásodik, vagy olyan vonat közlekedik, amire az nincs telepítve, a vonat a megállóhelyen mindenképp megáll.
Hársfalvi Ákos - Keszthelyi TV