Németh Rita tanárnő útmutatását követte Málovics Ádám. A tízedik osztályos tanuló huszonharmadik helyezett lett az Irinyi János Kémiaverseny országos döntőjében. A diákok nagyon sokat készültek a megmérettetésre, nem csak a tanórákon, hanem azokon kívül is gyakoroltak. A versenyen az elméleti és a gyakorlati tudásukról is számot kellett adniuk.
„Azért döntöttünk így, hogy elindulunk ezen a versenyen, mert már általános iskolában is nagyon jól ment a kémia, és a matematika, biológia is. Én biológiai tagozatra járok, itt emelt óraszámban tanuljuk a kémiát. Emellett szakkörön is készültünk már év eleje óta erre a versenyre, a tavaszi szünetben pedig célzottan ennek a versenynek a feladatait oldottuk meg, és nagyon sokat készültünk rá.” - mondta Bálint Orsolya, a Vajda János Gimnázium tanulója.
Bálint Orsolya, a gimnázium kilencedik osztályos tanulója az előkelő hetedik helyet szerezte meg a kémiaversenyen. A gyakorlati fordulóban olyan analitikai technikát kellett alkalmazniuk, amelyet széles körben használnak a kutatásban, a termékfejlesztésben és a minőség-ellenőrzésben.
A Semmelweis Egészségversenyen számos feladatban kellett helyt állniuk a diákoknak. Ezen a megmérettetésen csapatban indulhattak, az Inku-Bátorok team tizenegyedikes tanulói már nem először mérették meg magukat ebben a felállásban. A több hónapon át tartó vetélkedő döntőjében kilencedik helyezést értek el.
„Ősszel kezdtük el ezt a versenyt csinálni. Mondhatni, hogy elég hosszú verseny ugyanis ebben a hónapban fejeztük be. Úgy zajlott maga a verseny, hogy kaptunk húsz elméleti témát, amiből majd később a döntőben voltak a kérdések. Azt fontos megemlíteni, hogy nem csak elméleti, hanem gyakorlati kérdések illetve helyszínek is voltak.” - tette hozzá Bognár Boróka, a Vajda János Gimnázium tanulója.
A csapatot különdíjra is jelölték, így a burnout szindrómáról készült projektmunkájukat a döntőben is bemutatták. A fiataloknak sokat jelentenek ezek a versenyek, hiszen tapasztalatot gyűjtenek, megismerik más iskolák tanulóit, közben pedig nagyon sokat tanulnak. Emellett a Semmelweis Egészségversenyen elért eredményért 10 felvételi pontot is kaptak a csapat tagjai.
„Én azt gondolom, hogy egyrészt számukra egy nagyon fontos ösztönzést jelent a tanulmányok folytatásához, és továbbra is a versenyeken való részvételhez. Másrészt pedig példaértékű, hiszen a többiek számára is példát mutatnak, és így mindenkit erőfeszítésekre ösztönöznek.” - emelte ki Varga Sz. Gábor, a Vajda János Gimnázium igazgatója.
A Vajdában folyamatosan törekednek arra, hogy a gyerekeknek minél több versenyzési lehetőséget biztosítsanak. A megmérettetések a pedagógusoknak és az intézmény egészének is sokat jelentenek.
Regman Karola - Keszthelyi TV