Bubla Zoltán volt az egyike azoknak a szereplőknek, akik annak idején vállalkozók, turisztikai szakemberek, kistérségi szervezetek, polgármesterek bevonásával létrehozták az úttörő kezdeményezést. Az önálló marketing szervezet, a Nyugat-Balatoni Turisztikai Iroda ötletét már az 1990-es évek közepén felvetették. Ezt követően öt év kellett ahhoz, hogy realizálódjon az elképzelés.
"2000-ben született meg az úgynevezett Térség Marketing Kht. Ennek az adott löketet, hogy a korabeli országos turizmus irányítással sikerült lepaktálni, hogy úgy mondjam, hogy ha az önkormányzatok meg a vállalkozók letesznek x milliót egységesen, akkor egy harmadik ilyen summát mellé tesz az ország." - mondta el Bubla Zoltán, a Keszthelyi Turisztikai Egyesület elnöke.
Ezek a kiadványok voltak az elsők, amiket tizennyolc éve a Nyugat-Balatoni Turisztikai Iroda adott ki. “Stabilan, sikeresen működünk azóta is” - nyilatkozta Tar László ügyvezető. Az alapítók már akkor lerakták a jelenleg útkereséssel foglalkozó TDM szervezetek alapjait: például a helyet adó Tourinform Iroda kiszervezése az önkormányzatból. Az idegenforgalmi adó átadás, az önkormányzat és a vállalkozások közötti együttműködés, a vendégkártya és a marketingtevékenység összehangolása is az érdemeik közé tartozik.
"Évente nagyjából olyan 15-20 turisztikai vásáron veszünk részt. Ha csak a prospektus mennyiségek fogyását darabszámra nézzük, ami egy-egy vásárló, minimum öt-hatszáz emberrel kerülünk kapcsolatba. Ez húsz vásáron eleve nagyjából 10.000. Ez csak az, amikor külföldön megjelenünk egyes vásárokon. A weboldalunk forgalomba az elég jelentős, a nyári hónapokban eléri a 30.000-et havonta. Őszi időszakban igaz, hogy kevesebb, de szerintem ez megint csak több százezer ember." - nyilatkozta Tar László, Nyugat-Balatoni Turisztikai Iroda Nonprofit Kft. ügyvezetője.
A Tourinform Iroda forgalma a nyári napokban átlag négyszáz fő naponta. Több tucat szolgáltatóval a Keszthelyi Turisztikai Egyesületen keresztül állnak kapcsolatban. A kezdeti kiadványok, térképek kiadása után az online jelenlétet fejlesztették tovább, ma pedig a termékfejlesztés áll fókuszban. Legfőbb tevékenység a Festetics termékfejlesztés, ennek vonatkozásában pályázati projektekben dolgoznak és folytatják a kerékpáros mintarégió megalkotását is.
Tüskés Balázs - Keszthelyi Televízió