Kiterjedt pavilonnal, számos helyi szálloda és turisztikai szolgáltató hirdette Hévízt. Az Utazás 2018 kiállítás belföldi díszvendége rekordévet zárt 2017-ben; 1,1 millió vendégéjszakájával számos megyét megelőzve a magyarországi turizmus 4 százalékát jelenti a zalai fürdőváros.
„Büszkeséggel tölt el bennünket, hogy nem csak a számok területén tudjuk azt mutatni, hogy Hévíz zászlóshajója a mai magyar turizmusnak és már nem csak a gyógyturizmusnak, hanem általánosságba véve a turizmusnak. Itt ezt meg is tudják tapasztalni az emberek, éppen ezért a standokon különböző lehetőségekkel, nyereményjátékokkal, ajándékokkal, sorsolásokkal…és persze információt kaphatnak a városban folyó fejlesztésekről és akciókról” - nyilatkozta a helyszínen Papp Gábor, a fürdőváros polgármestere.
Az ünnepélyes megnyitón Ganczer Gábor, a kiállítást szervező Hungexpo Zrt. vezérigazgatója kiemelte: a kiállítás célja a folyamatos megújulás követve a szakma átalakulását és reagálását a külső változásokra. Ezt a díszvendég. Hévíz példáján keresztül érzékeltette:
„Mindenki tudja, hogy mekkora kihívást jelentett Hévíz turizmusának a világválság és vele a hagyományos orosz vendégkör megritkulása. A város azonban nem várta ölbe tett kézzel a bajok megoldódását; összefogott a civil és vállalkozói szférával, megkereste a régiós partnereket és az előremenekülést választotta. Még jobb minőséget teremteni, folyamatosan fejleszteni, új országok felé nyitni.”
A magyar turizmus emblematikus eseményének titulálta a kiállítást Princzinger Péter, a Magyar Turisztikai Szövetség Alapítvány elnöke. A szakember kifejtette, hogy tavaly ősszel fogadta el a kormány a magyar turizmus következő 10-12 évét meghatározó stratégiát, a Nemzeti Turizmusfejlesztési Stratégia 2030-at. A dokumentum konkrét célokat tűz ki.
„A cél az, hogy a magyar turizmus nagyjából 8-10-12 év múlva a mai 370 ezer helyett körülbelül 460 ezer munkavállalót foglalkoztasson, a GDP-n belül a turizmus kontribúciója a jelenlegi 10 százalékról nagyjából 16 százalékra emelkedjen és a turizmus biztos megélhetést, vonzó karriert jelentsen a fiatal generációk, az eljövendő generációk számára is.”
A kiállítók sorában a Nyugat-Balatoni Turisztikai Iroda lassan 15 éve rendszeresen bemutatkozik. Elsősorban a térség családi, kerékpáros és múzeumi kínálatát mutatták be az érdeklődőknek. Keszthely mellett Gyenesdiás, Vonyarcvashegy és Balatongyörök is képviseltette magát. A Nyugat-Balatoni Turisztikai Iroda ügyvezetője elmondta, az utazás kiállításoknak még ma is nagy szerepe van.
„A döntésbefolyásoló képessége a vásároknak még ma is nagy. Igaz, hogy a tényleges akciók, foglalások, vagy érdeklődések ma már interneten zajlanak, nem a vásárokon. de abban van még szerepük a vásároknak mind a mai napig, hogy felkeltsék a turisták érdeklődését” - nyilatkozta Tar László.
A kiállítás külföldi díszvendége Marokkó volt, így Hévíz mellett ennek az országnak a pavilonja kapta a kiemelt figyelmet. A rendezvényen 23 ország, 280 kiállítója mutatkozott be a négy nap során.
Hársfalvi Ákos - Keszthelyi TV