Keszthelyen legutóbb 2020-ban történt vasúti átjáróban baleset. A szerencsétlenségben ketten könnyebben megsérültek. Itt a gépkocsi hátulja rongálódott meg, tragédia nem történt. A vasúti átjáróban fénysorompó nincs, azonban STOP tábla és Andráskereszt is jelzi a veszélyt. A közlekedőknek ezért még körültekintőbben kell átkelniük ezen a helyszínen.
Országos szinten 2022-ben eddig 35 vasúti átjárós baleset történt. Ez a szám 2021-ben egész évben 86, 2020-ban pedig 62 volt. A MÁV-csoport egy videón keresztül mutat be eseteket. Céljuk az, hogy ez által lássák az emberek, mi történhet akkor, ha nem tartják be a KRESZ-t, ha figyelmetlenek az utakon. Emellett egy eljátszott baleset helyszínelése is nyomon követhető az ütközéspont.hu oldalon.
„Az elmúlt évben összesen 17-en haltak meg ilyen vasúti közúti balesetben. Az idén sajnos már áprilisig 18-an. Ezeknek a haláleseteknek mindegyike elkerülhető lett volna. Az utasok is megsérültek több esetben. Illetve a munkatársaink is veszélyben vannak. A mozdonyvezetők még ha nem is sérülnek meg egy-egy ilyen ütközés során, akkor is óriási mentális teher, amit átélnek.” - mondta el Bieber Anett szóvivő.
A KRESZ is előírja, hogy a vasúti átjárókat minden esetben fokozott óvatossággal kell megközelíteni. A fénysorompó szabad jelzése nem garantálja, hogy szabad az út, azt jelzi, hogy működik a lámpa. Több szabályra is felhívják a figyelmet a rendőrök.
„Megfordulni, megállni, előzni tilos. Forgalmi okokból sem lehet megállni. Mondhatnám ezt itt a Lovassy Sándor utcai átjárónál is, hogy nyári időszakban, amikor nagyobb a gépjármű forgalom, ami miatt feltorlódunk és szabad jelzés van a vasúti átjáróban, akkor sem szabad ráállni a sínekre. Ha netán műszaki hibát észlelünk, hogy nem működik a fényjelző készülék, akkor kellő óvatossággal megközelítjük, körbe kell nézni a vasúti átjáróba jobbra is balra is és ha nem jön vasúti szerelvény, akkor mehetünk.” - ismertette Dongó Norbert balesetmegelőzési előadó.
A körültekintő közlekedés a gyalogosokra is vonatkozik. Az átjáróknál mindig körül kell nézniük, mielőtt átkelnek. A MÁV teljes hálózatán vasúti hibából 2009 óta nem következett be halálos áldozatot követelő baleset. Minden esetben működött a fénysorompó. A társaság kéri a közlekedőket, változtassanak a vezetési morálon, így csökkenhet a balesetek száma.
Lendvai Bianka - Keszthelyi TV