Ajánlott hírek
Ajánlott címkék
Egyéb tartalmak
.
oldal
/
kezdőlap / Híreink / Színes / Nem játszottak, ők csinálták a játékot
2021. aug. 16. hétfő | Keszthely
Nem játszottak, ők csinálták a játékot
A robotok világába kalauzolták el a Balatoni Múzeum táborozóit. Második alkalommal szervezték meg az inforobotika tábort. A nagy érdeklődés mellett zajló foglalkozásokon robotokat programozhattak és számítógépes játékokat is készíthettek a gyerekek. A szervezők szerint azért fontos ez a téma, mert az inforobotika egy olyan fejlődő terület, ami az életben számos helyen körbevesz bennünket.

Hogyan mozogjon a robotkar, merre kanyarodjon a kisautó, milyen felirat jelenjen meg egy kijelzőn – ilyen programozásokat hajthattak végre a gyerekek a táborban. A résztvevők kifejezetten az ő korosztályuknak kifejlesztett rendszerrel próbálgathatták szárnyaikat.

„Gyerekként sokat ülünk a számítógép előtt, de ez most nem az a fajta, hogy lövöldözünk, hanem hogy te csinálod a játékot. Így lehet, hogy felnőtt koromra a világnak fogok játékokat készíteni” - mondta a tábor egyik résztvevője, Bremzay Zénó. 

A tábor nagyon gyakorlatias, az informatikát más oldalról mutatták be. Az oktatók is látják, hogy a számítógép képes beszippantani a gyerekeket és akár órákat játékkal töltenek. Csermák Tamás táborvezető azt mondja, az itt végzett munkával jelképesen egy kifelé mutató nyilat tesznek a számítógép fölé. 

Csermák Tamás táborvezető: „Kis eszközöket, könnyen programozható eszközöket adunk a kezükbe és azon fognak gondolkozni, hogy akkor most beprogramoznak valamit, rátöltik a kis robotra és utána kifordulnak a gép elől és a játékasztalon nézik, hogy azt csinálja a robot, vagy nem és közben ezen gondolkodnak esetleg, hogy na, akkor miért nem úgy megy. Egyrészt az agyuknak is sokkal jobb, sokkal jobban fejleszti őket, mint mondjuk a számítógépes játékok, amik beszűkítik őket.”

Az oktatók azt látják, mihelyt valami mozgó eszközzel kezdenek foglalkozni a gyerekek, a tudást hatékonyabban tudják elsajátítani. Az inforobotika tábor második éve zajlott a Balatoni Múzeumban. Két turnusban, összesen 28 fő vett részt a foglalkozásokon. A szervező egy keszthelyi informatikai cég. Németh Ferenc szerint azért fontos ez a téma, mert az inforobotika egy olyan fejlődő terület, ami az életben számos helyen körbevesz bennünket. 

„Jó tudni, hogy a használati tárgyak, vagy akár az élelmiszerek, amik hozzánk eljutnak, azok már olyan modern technológiával készülnek, ahol az inforobotika jelen van. A mi térségünkbe kevésbé lehet ezzel találkozni, mert ez nem egy iparosodott térség – ez érthető – ugyanakkor én nagyon fontosnak tartom hogy azok a gyerekek, akik itt nőnek fel, ők is tudjanak találkozni ennek a technológiának az alap elemeivel, az alap tudást meg tudják szerezni” - nyilatkozta a tábort szervező Németh Ferenc. 

A szervezők szerint a tábor nagyon sikeres volt. Szándékuk, hogy szakköri foglalkozás keretében folytassák az itt megkezdett munkát.

Hársfalvi Ákos - Keszthelyi TV

| 2022. már. 22. kedd 19:02 | Keszthely
Keszthelyi iskola is nyert a High-Tech Suli pályázaton.
| 2021. feb. 12. péntek 19:09 | Keszthely
A piaci igényekhez igazodó képzési módszert tanultak egy nemzetközi program keretében.
| 2021. jan. 27. szerda 19:03 | Rezi
Új alapokra helyezik az oktatást Reziben.
| 2020. aug. 28. péntek 15:29 | Keszthely
A Közép-Európai Informatikai Diákolimpia résztvevői Nagykanizsa és Zalaegerszeg mellett látogattak ide.
| 2018. máj. 25. péntek 11:42 | Keszthely
Informatika képzésben működne együtt a BGF Gazdálkodási Kara a Premontrei Szakgimnáziummal.
X. évfolyam 12. szám
Megjelenés: 2024. június 28.
12:00
Képújság
18:00
Savaria Filmfesztivál
18:50
Vajtó és a világ
19:41
Savaria Filmfesztivál
20:00
20:30
Határtalan
21:00
Savaria Filmfesztivál
21:50
Vajtó és a világ
22:41
Savaria Filmfesztivál
23:00
23:30
Határtalan
Cím:
8360 Keszthely, Kossuth L. u. 45.
Telefon: 06 83 / 320 200
Mobil: 06 30 / 427 7341
 
Weboldalunkon cookie-kat (sütiket) használunk, hogy személyre szóló szolgáltatást nyújthassunk számodra.