+36-83-320-200
8360 Kossuth L. u. 45.
kezdőlap / hírek / Nagykorú lett a Nyugat-Balatoni Turisztikai Iroda
2018. március 23. péntek 14:22 - Keszthely
Nagykorú lett a Nyugat-Balatoni Turisztikai Iroda
Nagykorú lett a keszthelyi Nyugat-Balatoni Turisztikai Iroda. Tizennyolc évvel ezelőtt, márciusban hozták tető alá az előd, a Térség Nonprofit Kht. megalakítását, majd az érdemi munka májusban kezdődött meg. A Kht.-k megszünését követően Nyugat-Balatoni Turisztikai Iroda Nonprofit Kft. lett az új elnevezés. Az ország első olyan szervezete jött létre ezzel a lépéssel, ami a később létrejövő térségi turisztikai irodák számára iránytűként szolgált. A Kft. turisztikai vásárszervező tevékenysége lassan az egész országra kiterjed.

Bubla Zoltán volt az egyike azoknak a szereplőknek, akik annak idején vállalkozók, turisztikai szakemberek, kistérségi szervezetek, polgármesterek bevonásával létrehozták az úttörő kezdeményezést. Az önálló marketing szervezet, a Nyugat-Balatoni Turisztikai Iroda ötletét már az 1990-es évek közepén felvetették. Ezt követően öt év kellett ahhoz, hogy realizálódjon az elképzelés.

"2000-ben született meg az úgynevezett Térség Marketing Kht. Ennek az adott löketet, hogy a korabeli országos turizmus irányítással sikerült lepaktálni, hogy úgy mondjam, hogy ha az önkormányzatok meg a vállalkozók letesznek x milliót egységesen, akkor egy harmadik ilyen summát mellé tesz az ország." - mondta el Bubla Zoltán, a Keszthelyi Turisztikai Egyesület elnöke.

Ezek a kiadványok voltak az elsők, amiket tizennyolc éve a Nyugat-Balatoni Turisztikai Iroda adott ki. “Stabilan, sikeresen működünk azóta is” - nyilatkozta Tar László ügyvezető. Az alapítók már akkor lerakták a jelenleg útkereséssel foglalkozó TDM szervezetek alapjait: például a helyet adó Tourinform Iroda kiszervezése az önkormányzatból. Az idegenforgalmi adó átadás, az önkormányzat és a vállalkozások közötti együttműködés, a vendégkártya és a marketingtevékenység összehangolása is az érdemeik közé tartozik.

"Évente nagyjából olyan 15-20 turisztikai vásáron veszünk részt. Ha csak a prospektus mennyiségek fogyását darabszámra nézzük, ami egy-egy vásárló, minimum öt-hatszáz emberrel kerülünk kapcsolatba. Ez húsz vásáron eleve nagyjából 10.000. Ez csak az, amikor külföldön megjelenünk egyes vásárokon. A weboldalunk forgalomba az elég jelentős, a nyári hónapokban eléri a 30.000-et havonta. Őszi időszakban igaz, hogy kevesebb, de szerintem ez megint csak több százezer ember." - nyilatkozta Tar László, Nyugat-Balatoni Turisztikai Iroda Nonprofit Kft. ügyvezetője.

A Tourinform Iroda forgalma a nyári napokban átlag négyszáz fő naponta. Több tucat szolgáltatóval a Keszthelyi Turisztikai Egyesületen keresztül állnak kapcsolatban. A kezdeti kiadványok, térképek kiadása után az online jelenlétet fejlesztették tovább, ma pedig a termékfejlesztés áll fókuszban. Legfőbb tevékenység a Festetics termékfejlesztés, ennek vonatkozásában pályázati projektekben dolgoznak és folytatják a kerékpáros mintarégió megalkotását is. 

Tüskés Balázs - Keszthelyi Televízió

galéria
1
2
3
4
további híreink
 
A koncert előtt a keleti kultúra különböző részeivel ismerkedhettek meg az érdeklődők.
 
Mind a bölcsődében, mind az óvodákban tartottak az ünnephez kapcsolódó foglalkozásokat.
 
Idén is meghirdette a Nemzeti Élelmiszerlánc-biztonsági Hivatal a húsvét zöldítő pályázatát.
 
Újdonságokkal várják az érdeklődőket.
 
A gyermekek után az időseket is oltási költségtérítéssel támogatja az önkormányzat.
 
Zala vármegye hét tanintézetének zeneiskolásai mérték össze muzikális tudásukat Keszthelyen.
balatoni krónika
 
Híradó
 
Szignatúra
 
online adás
 
fő téri kamera
 
Keszthelyi Szemmel
 
Objektív
 
Balatoni Mozaik
 
Más-Kép(p)
 
Mire Vágyik a Nő?
 
Önkormányzati híradó
 
Szezon Kosár
 
Hittel, lélekkel
 
Négy láb nagy szív
 
Rigmus