+36-83-320-200
8360 Kossuth L. u. 45.
kezdőlap / hírek / Nagykorú lett a Nyugat-Balatoni Turisztikai Iroda
2018. március 23. péntek 14:22 - Keszthely
Nagykorú lett a Nyugat-Balatoni Turisztikai Iroda
Nagykorú lett a keszthelyi Nyugat-Balatoni Turisztikai Iroda. Tizennyolc évvel ezelőtt, márciusban hozták tető alá az előd, a Térség Nonprofit Kht. megalakítását, majd az érdemi munka májusban kezdődött meg. A Kht.-k megszünését követően Nyugat-Balatoni Turisztikai Iroda Nonprofit Kft. lett az új elnevezés. Az ország első olyan szervezete jött létre ezzel a lépéssel, ami a később létrejövő térségi turisztikai irodák számára iránytűként szolgált. A Kft. turisztikai vásárszervező tevékenysége lassan az egész országra kiterjed.

Bubla Zoltán volt az egyike azoknak a szereplőknek, akik annak idején vállalkozók, turisztikai szakemberek, kistérségi szervezetek, polgármesterek bevonásával létrehozták az úttörő kezdeményezést. Az önálló marketing szervezet, a Nyugat-Balatoni Turisztikai Iroda ötletét már az 1990-es évek közepén felvetették. Ezt követően öt év kellett ahhoz, hogy realizálódjon az elképzelés.

"2000-ben született meg az úgynevezett Térség Marketing Kht. Ennek az adott löketet, hogy a korabeli országos turizmus irányítással sikerült lepaktálni, hogy úgy mondjam, hogy ha az önkormányzatok meg a vállalkozók letesznek x milliót egységesen, akkor egy harmadik ilyen summát mellé tesz az ország." - mondta el Bubla Zoltán, a Keszthelyi Turisztikai Egyesület elnöke.

Ezek a kiadványok voltak az elsők, amiket tizennyolc éve a Nyugat-Balatoni Turisztikai Iroda adott ki. “Stabilan, sikeresen működünk azóta is” - nyilatkozta Tar László ügyvezető. Az alapítók már akkor lerakták a jelenleg útkereséssel foglalkozó TDM szervezetek alapjait: például a helyet adó Tourinform Iroda kiszervezése az önkormányzatból. Az idegenforgalmi adó átadás, az önkormányzat és a vállalkozások közötti együttműködés, a vendégkártya és a marketingtevékenység összehangolása is az érdemeik közé tartozik.

"Évente nagyjából olyan 15-20 turisztikai vásáron veszünk részt. Ha csak a prospektus mennyiségek fogyását darabszámra nézzük, ami egy-egy vásárló, minimum öt-hatszáz emberrel kerülünk kapcsolatba. Ez húsz vásáron eleve nagyjából 10.000. Ez csak az, amikor külföldön megjelenünk egyes vásárokon. A weboldalunk forgalomba az elég jelentős, a nyári hónapokban eléri a 30.000-et havonta. Őszi időszakban igaz, hogy kevesebb, de szerintem ez megint csak több százezer ember." - nyilatkozta Tar László, Nyugat-Balatoni Turisztikai Iroda Nonprofit Kft. ügyvezetője.

A Tourinform Iroda forgalma a nyári napokban átlag négyszáz fő naponta. Több tucat szolgáltatóval a Keszthelyi Turisztikai Egyesületen keresztül állnak kapcsolatban. A kezdeti kiadványok, térképek kiadása után az online jelenlétet fejlesztették tovább, ma pedig a termékfejlesztés áll fókuszban. Legfőbb tevékenység a Festetics termékfejlesztés, ennek vonatkozásában pályázati projektekben dolgoznak és folytatják a kerékpáros mintarégió megalkotását is. 

Tüskés Balázs - Keszthelyi Televízió

galéria
1
2
3
4
további híreink
 
18 év után volt ma ismét papszentelés Keszthelyen a Magyarok Nagyasszonya Plébániatemplomban.
 
A Budapesti Fesztiválzenekar adott nagysikerű koncertet a szentélyben.
 
A Keszthely Város Tortája verseny első helyezettjeinek kreációi már most nagyon népszerűek.
 
Egy hársfát ültettek el a Helikon emlékmű mögötti területen a diákok és tanáraik.
 
A lehetőségekről és az aktualitásokról tartottak konferenciát a MATE Georgikon Campusán.
 
A győztes mellett 4 különdíjat is kiosztott a zsűri, az eredményhirdetés Balatonföldváron zajlott.
balatoni krónika
 
Híradó
 
Szignatúra
 
online adás
 
fő téri kamera
 
Keszthelyi Szemmel
 
Objektív
 
Körül-tekintő
 
Más-Kép(p)
 
Szakmát a kézbe
 
Eklézsia
 
Önkormányzati híradó
 
Szezon Kosár