Élete történetét és a gyerekek nevelésének fontos elemeit mondta el aZöldmező utcai iskola pedagógusainak és diákjainak az ismert és elismertegykori állami gondozott cigány származású tanár Lázár Péter aki a 23 évvelezelőtt összegyűjtötte a tanyabokrokban élő, iskolából lemorzsolódottgyerekeket a Nyírségben , és a hagyományostól eltérő módszerekkel kezdtetanítani őket az iskolában, majd a szülőket bevonva létrehozta és elindította aKedvesház Kollégiumot. ami ma is a a felzárkóztatási programokkalpéldaértékű. Lázár Péter olyan pedagógiai programot dolgozott ki ,amiben azélményszerző tanulás és tanítás áll a középpontban.Lázár Péter tanulságokat, örök igazságokat tanított Keszthelyen. Bevontahangulatos órájába a közönséget is,megmutatva,hogy a származás nem hátrány,a gyökereket ismerni kell s hogy az erős akarat, a hit és a cél mindig előbbre visz.
"Azt vettem észre,hogy nagyon sokan pedagógusok sem tudják ezta dolgot hová tenni,hogy a gyerek pedig meg van zakkanva egy kicsit. Szégyelli,hogy cigány. Nem kell szégyellni,hogy cigány hanem azt kell tenni,hogy ha énmegtanulom és minél többet tudok magamról és erről a világról,akkor jobbantisztában vagyok azzal,hogy ki is vagyok én."-mondta az ismert drámapedagógus.
A Zöldmező utcai iskola alapítvány által működtetett tanodaprogramjához igazítva tartotta a roma tanár az órát.
"A hátrányos,halmozottan hátrányos, a nehéz helyzetben lévőgyerekeknek szeretnénk példát mutatni,hogy milyen lehetőségek vannak előttükés,hogy vannak emberek akik meg tudták valósítani álmukat és elértekeredményeket. S reméljük a példamutatás az hatásos lesz."-adott tájékoztatást az iskola vezetője,Krasznai Tamásné.
Lázár Péter azt is bizonyította,hogy a gyerekek figyelmétérdekességekkel tarkított órákon ,a tanárra és a tananyagra lehet irányítani. Ezta gyerekek ügyesen meg is fogalmazták.
Flanczer István tanuló,így gondolt vissza az órára:"Igazából minden nagyon jó volt,nekem minden tetszett. Nagyonélveztem."
narr.:Lázár Pétert visszavárják az iskolába,mert valószínű sokat tud mégtanítani a pedagógusoknak és a diákoknak. Mert jó példa az övé,az énképerősítésére épülő pedagógia, az együtt-tanulás,valamint a módszer :a "hídépítés"az intézmény és a család között .
Hegedüs Éva - Keszthelyi Televízió