Takács Dia a tizennyolcadik óráján gyakorolja a parkolási manővert. Ő is idén fog vizsgázni, így már rá is az új szabályok vonatkoznak. Dia nem fogadta nagy lelkesedéssel a szabályváltozást, szerinte fontos megtanulni ezeket az elemeket is, hiszen szükség van rá a napi közlekedés során.
„Szerintem jobb, ha megtanuljuk azért a dolgokat. Nem biztos, hogy ez jobb, hogy kivették azt a pár dolgot, mert azért igenis kell, szerintem. Meg figyelni is kell az utakon, azért nem mindegy, hogy hogy tanuljuk meg.” - mondta a tanulóvezető.
2016 év végéig a forgalmi vizsgákon kilenc kötelező elem volt, ezek közül négyet kellett végrehajtani. A manőverek elvégzését 2012-ben, a rutinvizsga megszüntetése után építették be a forgalmi vizsga feladatai közé. Január elsejétől azonban a négy helyett két kötelező manővert kell elvégezni, így több idő jut a forgalomban való közlekedésre.
„A parkolási feladatok közül párhuzamosan a szegély mellé előre vagy hátra, illetve a merőleges parkolások közül jobbra előre, jobbra hátra, illetve balra előre. Ebből egy feladatot kell végrehajtani a tanulónak, illetve maradt a megfordulás. A megfordulás az egy egy ívű vagy egy ipszilon, ebből szintén egy feladatot, így lett a kettő. Ezzel a változtatással jobban kijött, illetve jobban felmérhető, hogy a tanuló mit tud az úton, tényleges vezetési körülmények között. Képes-e az átlagos közlekedési helyzeteket felismerni, és erre reagálni.” - tájékoztatott a szakoktató, Németh András.
Az oktatónak már tapasztalata is van az új szabályozást illetően, hiszen idén már volt vizsgázó tanulója. Azt mondja, nem csak időben, de a megtett kilométerben is mérhető, hogy lényegesen többet vezetett a diák a forgalomban. Az új szabályozásnak azonban hátrányai is lehetnek, hiszen Németh András szerint több a hibázási lehetőség. A Nemzeti Közlekedési Hatóság a jövőben több változást is bevezethet a forgalmi vizsgát illetően.
Regman Karola - Keszthelyi TV