Az üzemmérnökség vezetője, Bui Hung Manh úgy fogalmazott: szinte nyári körülmények között vezethetnek az autósok. A géppark járművével az idén eddig négyszázötven tonna sót és huszonötezer liter kalcium-klorid oldatot használtak fel jégmentesítésre. Az elmúlt télen az azonos időszakot tekintve jóval többet kellett kiszórni. A körülményektől függően indítják meg a támadást a jég ellen - az elmúlt napokban nyolc, úgynevezett kombinált eszközzel dolgoztak.
Az az anyag, ami télen is használható a kátyúk betömésére, hegyekben áll a cég udvarán, eddig még nem sokat kellett használni ebből sem. A statisztikák szerint nagyon kevés esetben kellett eddig a közútkezelőnek kártérítést fizetnie. Ennek oka legtöbbször a bizonyítottság hiánya. Ezért, ha megtörténik a baj, azaz belehajtunk egy kátyúba és kár ér bennünket, a legjobb azt azonnal lefényképezni a telefonunkkal. Az eset a kozut.hu oldalon jelenthető be.
A télnek még nincs vége, így bármikor megcsúszhatunk a jeges úton vagy kátyú okozhat óriási károkat. Ne csak az utak kezelőjétől várjuk el a megelőzést, hanem vezessünk még óvatosabban.
Keszthelyi Televízió - Tüskés Balázs