November 1-től ilyen automaták, úgynevezett kioszk berendezések várják a betegeket a Keszthelyi Kórházban. Ezek adják a sorszámot arra a szakrendelésre, ahova bejelentkezett a páciens. Négy automata van: az Ady Endre utcai főbejáratnál a büfé mellett, a „b” épületben az előjegyzőnél, a „D” épület emeletén és a szemészeten.
„Öt szakrendelésen működik nálunk a rendszer: a Neurológia I-es szakrendelésen, itt két orvosnál van, aztán a szemészeti szakrendelésen, a pszichiátriai szakrendelésen, a pszichiátriai gondozóban, az onkológiai gondozóban és az onkológia szakrendelésen. Februárban következik a második ütem, amikor további szakrendelőkre is ki fogjuk ezt bővíteni” - mondta Lukácsné Turbéki Beáta ápolási igazgató.
Az automatán a TAJ számot kell megadni, a rendszer ez alapján azonosítja a beteget és adja ki a sorszámot. A kórház munkatársai megszólítják a beérkező betegeket és segítenek az új rendszer kezelésében. A betegnek továbbra is időpontot kell kérnie az azt igénylő rendelésre telefonon, vagy személyesen. Újdonság, hogy a háziorvos is tud időpontot foglalni a betegének ebben a rendszerben.
Dr. Gieth Andrea orvosigazgató: „Egy kicsit még döcögősen megy, de magunknak is megfelelő gyakorlatra kell szert tennünk az ebben a formában történő járóbeteg irányítási rendszerben. Illetve ezt tanulni kell még az alapellátásban dolgozó kollégáknak, a betegeknek és a hozzátartozóknak, hogy ez gördülékenyen történjen.”
Az internetalapú előjegyzési- és behívási rendszer országos. A lefoglalt időpontok megjelennek az EgészségAblak mobilalkalmazásban is. A szakemberek szerint a betegek adatvédelme és személyiségi jogai szempontjából nagyon jó a rendszer, illetve javítani fogja a betegelégedettségi mutatót is.
Hársfalvi Ákos - Keszthelyi TV