2021-ben az utasok majdnem egyharmada váltotta meg interneten vagy alkalmazás segítségével a vonatjegyét. A digitalizáció mellett a járványhelyzet miatt is erősödött az online jegyértékesítés a MÁV-csoportnál.
„Szerintem sokkal egyszerűbb mint élőben, a sorbaállásokat ki lehet kerülni, nem kell várni. Meg a mai világba meg vannak hozzá az eszközök, hogy jóval egyszerűbb is az esetek nagy részében” - mondta Törőcsik Tamás.
Az érintésmentes jegyvásárlók aránya még magasabb. Az utasok 40 százaléka használja az önkiszolgáló csatornákat: a MÁV alkalmazást, az online jegyvásárlást vagy a jegykiadó automatákat. A vonatos és buszos ajánlatokat is tartalmazó MÁV app és az ELVIRA 2020 decembere óta átjárhatók. Ezen közös regisztrációk száma február közepére elérte az egymilliót.
Biber Anett szóvivő: „Ennek kapcsán indult most egy játék amellyel arra biztatunk mindenkit, aki eddig a pénztárakban, vagy jegykiadó automatáknál vásárolt, hogy használja inkább ezeket a felületeket. Az utóbbi évben tapasztaltunk egy jelentős arányeltolódást az applikáció javára. Most már körülbelül a felhasználók kétharmada használja inkább a MÁV alkalmazást a telefonján mint az online felületet.”
2021-ben 15 milliónál is több terméket vásároltak az alkalmazáson keresztül az utasok, több mint 8 milliárd forint értékben.A regisztrálók közt nyereményjátékot hirdetett a MÁV-csoport. Berlini, müncheni, bécsi, pozsonyi, vagy a Dunakanyarba szóló utazást is nyerhetnek a március 20-ig tartó akcióban.
Hársfalvi Ákos - Keszthelyi TV