A Balatoni Múzeum új honlapja 2018-ban készült el egy pályázati pénzből. A kiállításokról, elérhetőségekről, programokról és a megközelítésről is kapnak tájékoztatást az érdeklődők. Ezzel párhuzamosan egy nemzetközi példákon alapuló applikációt is elindítottak, mely szorosan kötődik a kiállításhoz. Itt egy kincskereső játék is található. A QR-kódok segítségével pedig akár idegen nyelven is elérhetőek az információk.
„A mai 21. századi világban a turisták, a látogatók azok nem az év- vagy útikönyvekből keresnek, hanem a honlapokat nézegetik. És hogyha egy vonzó, sok információt tartalmazó honlappal találkoznak, akkor az alapján fogják eldönteni, hogy hova mennek el. Tehát ez tulajdonképpen egy ablak ez a múzeumról, ami alapján dönt a hozzánk érkező látogató.” - mondta el Németh Péter igazgató.
A honlap fejlesztésénél a múzeummal való közös munka volt a kulcs – vallják a webfejlesztők. A szakemberek a most látható oldalon több mint egy évig dolgoztak. A fejlesztők folyamatosan azon vannak, hogy még látogatóbarátabb legyen az oldal. A szakmai zsűri a nemzetközi minőségét emelte ki a honlapnak. Ezt angol és osztrák minták alapján készítették el.
„Két fő célunk volt. Az egyik az, hogy a turistákat, akik odajönnek a múzeumhoz, nekik nemzetközi szintű, minőségben prezentáljuk azt, amit igazából most tud a múzeum. A másik része meg hogy a múzeumpedagógiai jelleggel a helyi állampolgároknak, diákoknak prezentáljuk azt, amit a múzeum, mint szolgáltatás kínál nekik. És ezt a kettőt gyúrtuk itt igazából össze.” - emelte ki Tóthi Attila webfejlesztő.
A Magyar Marketing Szövetség és az Internet Marketing Tagozat megmérettetésén 28 kategóriában nevezhettek a versenyzők. A szervezők ebben az évben is várják azok jelentkezését, akik úgy érzik kiemelkedőt alkottak a digitális térben.
Lendvai Bianka - Keszthelyi TV