Japán dallamok, klasszikus művek és zalai népdalok is felcsendültek. A bemutatón a diákok és tanáraik mellett, az iskola énekkara is fellépett. Az intézményben minden gyermek játszik valamilyen hangszeren, a zenei nevelés fontos eleme a pedagógiai munkának.
„Három éve zongorázok, és már nagyon örülök, hogy zongorázhatok. Nekem ez a kedvenc hangszerem is közben. Amikor meglátom a zongorát, a tv-ben néztem azért ilyen előadókat, akkor mondtam magamban, hogy bárcsak lehetnék ilyen, és ilyesmi lettem” - nyilatkozta Varjassi Sheila tanuló.
Az esemény célja a diákok kimagasló művészeti tehetségének bemutatása. A tanulók és pedagógusok célja az volt, hogy a színpadon is tükrözzék azt a személyiségközpontúságot, amit az iskola képvisel. Az oktatás otthonos környezetben zajlik.
„Rendkívül kimagasló tudású pedagógusok dolgoznak nálunk. Az általános iskola mellett mi művészeti iskola is vagyunk. Tanulnak hangszeren a gyerekek, zongorán, furulyán, szaxofonon. Vannak szakköreink, képzőművészeti szakköreink, mindenki tud választani” - mondta Piller Balázs igazgató.
A keszthelyi intézményt Okuma Nobuko és M. Komáromi Gyöngyi pedagógus alapította. Céljuk, egy olyan iskola létrehozása volt, amelyben a magyar kultúra és a hagyomány rendszere hangsúlyosan megjelenik. Ahol nyugodt, kiegyensúlyozott körülmények között tanulhatnak a gyerekek, figyelnek rájuk és észreveszik az egyéni sajátosságaikat. A tanítás mellett, az egyén személyiségével is foglalkoznak.
„Én azt gondolom, hogy a gyerekek személyiségére ez rendkívül nagy hatással van, tehát komplex hatással van. És azt gondolom, hogy az érzelmi intelligencia, amit azt gondolom, hogy a mai világunkban rendkívül fontos. Tehát az érzelmi intelligenciát fejleszti különösen a sokféle művészet” - tudtuk meg M. Komáromi Gyöngyi iskolaalapító, az énekkar vezetője.
Az iskola diákjai számos eseményen és versenyen lépnek fel egész évben, fontosnak tartják, hogy tehetségüket megmutassák.
Kovács-Lenkai Petra - Keszthelyi Televízió