Hévíz nem csak nyáron, hanem egész évben vonzza a vendégeket. A település húzó ágazata a gyógyturizmus, a Hévízi termáltó és a kórház az év tizenkét hónapjában kínál kikapcsolódási és rekreációs lehetőséget az ideérkezőknek. A pandémia előtt jellemzően a német és orosz turisták voltak többségben, az idén azonban sok a cseh, a lengyel és a szlovák vendég, és nőtt a belföldi látogatók száma. A felmérésekből az is látszik, hogy emelkedik az 1 és 2 éjszakát foglaló vendégek száma, akik jellemzően az utolsó pillanatban döntenek az utazásról.
„Olyan trendváltozások vannak, amik azt jelentik, hogy a last minute foglalás egyre inkább elterjedt. Az, hogy egy hoteligazgató nem látja azt hétfőn, hogy hétvégén milyen foglaltság lesz, az teljesen átlagos manapság már nyáron is. Nagyon sok foglalás akár csütörtökön vagy pénteken érkezik be a hétvége vonatkozásában. Ezzel együtt csökkentek az átlagos tartózkodási időtartamok is. Tehát azt látjuk, hogy sokkal nehezebb előre kiszámítani azt, hogy az adott napon milyen forgalom várható, ami egyértelműen egyrészt az értékesítés munkáját megsokszorozza, másrészt pedig a napi felkészülést az étteremben, a housekeeping, a takarítónők számára nagyon-nagyon megnehezíti.” - tájékoztatott Pálffy Tamás, a hévízi Tourinform iroda vezetője.
Ezt a trendet elsősorban a kereskedelmi szálláshelyek tudják gyorsan követni, így a szobakiadóknál némi csökkenés volt tapasztalható. A szakemberek úgy látják, a magán szálláshelyeknek is el kell engedniük azt az elvárást, hogy minimum 5 vagy 7 éjszakára adják bérbe a szállásukat. A vendégek széleskörű tájékoztatást kaphatnak a hévízi Tourinform irodában, amely az idén megújult. Ma már egy modern, letisztult, a 21. század igényeihez igazodó környezet várja az ide betérőket. A berendezés teljes cseréjét pályázati forrásból valósították meg.
„A bútorokat vásároltuk meg, illetve kerékpárkölcsönző szolgáltatást kezdtünk el, valamint az idei év folyamán az iroda meg tudott teljes mértékben újulni, az pedig önkormányzati támogatás segítségével. Egyértelműen a Tourinform mostani arculatának megfelelően alakítottuk ki, csakúgy a festést, mint a belső elrendezéseket, vagy akár az információs pultot. Én úgy gondolom, hogy egyértelmű elvárás az 2024-ben, hogy a kor színvonalának megfelelő információs irodával tudjuk fogadni a vendégeket, hiszen Hévíz is mindig a magas színvonaláról volt ismert, a magas színvonalú szolgáltatásokról.” - tette hozzá az irodavezető.
A fejlesztés nem áll meg, további beruházásokat terveznek. Egy újabb pályázati forrásból elektromos kerékpárokat szereznek be. Az irodában azt tapasztalják, hogy a biciklibérlés nagyon népszerű, a vendégek részéről azonban itt is elvárás a magas minőség, illetve az, hogy legyen választék. Hévíz és környéke számos látnivalót tartogat, és a vendégkörnek igénye is van arra, hogy ezeket két keréken fedezze fel.
Regman Karola - Keszthelyi TV