A hivatal dolgozói a két hét alatt korlátozott létszámban teljesítenek szolgálatot. A szünet ideje alatt az elektronikusan – ügyfélkapun vagy cégkapun – intézhető ügyekkel kapcsolatos feladatokat ellátják, itt ugyanis számos rövid határidős, elbírálásra váró dokumentum érkezik be. Személyes és telefonos ügyintézésre azonban nincs lehetőség. Ezen kívül csak néhány anyakönyvi ügy intézhető a következő két hétben.
„A születési és halotti anyakönyvi kivonatok kiadása tárgyában lesz hetente két-két nap, amikor ezt el lehet intézni. Ez idő alatt, a két hét alatt ügyeleti rendszerben dolgoznak a kollégák a hivatalban. Ez azt jelenti, hogy az 51 fős hivatalból első héten 16-an, második héten pedig 11 kolléga fog ügyeletet ellátni. Ez idő alatt a halaszthatatlan ügyek intézésére kerül sor, ugyanakkor ügyfélfogadás, tehát személyes ügyintézés és telefonos ügyintézésre nincs lehetőség.” - tájékoztatott Dr. Horváth Teréz.
Keszthely város jegyzője felhívta a figyelmet arra, a közigazgatási szünet az ellenőröket nem érinti. Így az idegenforgalmi adó ellenőrök és a közterület felügyelők is a megszokott munkarendben dolgoznak. A szünetet követő első ügyfélfogadási nap július 30-a.