Ez a jármű már március hatodika óta szállítja az utasokat. Ezt megelőzően 2016. augusztusában volt hasonló gépjárműpark frissítés a társaságnál. Ezek a buszok már Euro VI. emissziós besorolásúak és kettőszáztíz kilowatt teljesítményű motorral szereltek. Hat sebességes, úgynevezett “robotizált váltó” segíti a buszvezető kényelmét.
"Korszerű utastájékoztató rendszerrel van felszerelve a busz. A beltér is teljesen modern igényeknek megfelelő: például a mozgássérült rámpa, külön mozgássérülteknek megfelelő hely van kialakítva. Igazából teljesen más, mint a régebbi, eddig megszokott típusok, amiket itt a keszthelyi lakosok láthattalak. Nagyon remélem, hogy ugyanolyan örömmel fogadják majd a buszt, mint ahogy mi is, ugyanúgy fognak rá vigyázni, ahogy a gépkocsivezetők próbálnak meg majd rá vigyázni." - mondta el Balogh János, autóbusz vezető.
Az új buszok mindegyike komfortos ülésekkel rendelkezik. Természetesen alapfelszereltség az utastéri klímaberendezés is. Az átlagosan minimum nyolcvan fő szállítására alkalmas, ötven ülőhelyes autóbuszok a nagy kapacitású csomagtérnek és kétféle ajtóelrendezésnek köszönhetően rugalmasan alkalmazhatók elővárosi és távolsági forgalomban egyaránt. A Keszthelyre érkező buszok közül kettő alacsony padlós, amelyre a helyijáratokon egyszerűbb felszállni. Kettő járművet távolsági feladatokra szánnak.
"Kettő darab alacsonypadlós autóbusz Keszthely környékén fog szolgálatot teljesíteni, elővárosi forgalomban; valamint a Zalaszentgrót-Keszthely közötti közlekedés szolgáltatásának javítását fogja szolgálni. A két távolsági autóbusz pedig a tatabányai, illetve a veszprémi viszonylatban fog üzembe állni. Ezek a járművek már lényegesen korszerűbbek, mint az ezek kapcsán selejtezésre kerülő járművek." - nyilatkozta Tóth Csaba, Északnyugat-magyarországi Közlekedési Központ Zrt., keszthelyi üzemvezetője.
Az új autóbuszok korszerű diesel motorjainak károsanyag-kibocsátása csupán töredéke a leselejtezésre ítélt autóbuszokénak. Jóval kisebb az üzemanyagfogyasztásuk, ez környezetvédelmi szempontból is kiemelkedő. Ezzel a beszerzéssel az ÉNYKK Zrt. autóbuszállományának átlagéletkora tizenhárom és fél évről 12,9 évre csökken.
Tüskés Balázs - Keszthelyi Televízió